BMW po miesiącach kuszenie 4-drzwiowym konceptem Gran Coupe oraz wizją zupełnie nowego, flagowe coupe przechodzi do konkretów, które już wkrótce zagoszczą we wszystkich salonach sprzedaży. Przy okazji trwającej właśnie wystawy w Los Angeles, ale nie na niej, debiutuje nowa generacja serii 6, póki co tylko jako kabriolet.
Wielbiciele marki Lamborghini nie mają w ostatnich tygodniach ani chwili wytchnienia. Po sensacyjnym koncepcie 6° Elemento i premierze zupełnie nowego silnika V12 firma prezentuje odchudzone, otwarte Gallardo, odpowiadające ideologicznie coupe LP570-4 Superleggera. Nowy model nosi również nowe imię - Performante, czyli "najwyższej klasy i osiągów".
Porsche zapomina na chwilę o niekończącej się opowieści pod tytułem 911 i prezentuje oczekiwaną od dawna wariację modelu Cayman, wynoszącą go na wyższy poziom. Cayman R, bo o nim mowa, jest lżejszy, mocniejszy i debiutuje na rozpoczętym właśnie Greater Los Angeles Auto Show.
Carrera GT, mimo zaprzestania produkcji prawie cztery i pół roku temu, cieszy się w dalszym ciągu zainteresowaniem tunerów. Jeden z około 1270 zbudowanych egzemplarzy trafił w ostatnim czasie pod skrzydła mało jeszcze znanego zakładu Kubatech. Efektem pracy tunera jest przede wszystkim zwiększenie mocy silnika, która w dzisiejszych czasach była już najwyraźniej niewystarczająca.
Lamborghini na trzy i pół miesiąca przed publicznym debiutem następcy Mucielago prezentuje jego serce - zupełnie nowe V12 połączone z nową skrzynią biegów. Jednostka, nad której prace rozpoczęto od przysłowiowej pustej kartki papieru kontynuuje tradycję, którą w samych początkach marki w 1963 roku zapoczątkowało 360-konne V12 pod maską pierwszego, prototypowego modelu z Sant'Agata, 350 GTV.
Sezon 2010 Formuły 1, zdominowany zespołowo przed Red Bulla, dobiegł dziś po 19 eliminacjach do końca. Mistrza świata wśród kierowców wyłoniło ostatnie Grand Prix w sezonie, wyścig w Abu Dhabi na malowniczo zabudowanej wyspie Yas. Przed startem szanse na zdobycie tego zaszczytu miało aż czterech zawodników z trzech zespołów.
Współczesna reinkarnacja legendarnej Lancii Stratos, o której usłyszeliśmy pierwszy raz jeszcze na początku sierpnia tego roku, trafiła w tym tygodniu prosto z Turynu do rąk właściciela. Wyjątkowy projekt zrealizowano w studiu Pininfariny na specjalne życzenie niemieckiego milionera, Michaela Stoscheka, który zabrał auto do domu własnoręcznie.
Otwarte i zamknięte, ściśle limitowane edycje Zondy Cinque były ostatnimi ewolucjami zjawiskowego modelu marki Pagani, który żegnał się z wielbicielami kosmicznymi materiałami w postaci połączenia tytanu i karbonu oraz mocą aż 750 KM. Horacio Pagani obiecał jednak, iż w dalszym ciągu będzie budował pojedyncze modele na specjalne zamówienia. Oto kolejny z nich - Zonda RAK.
G-Power idzie za ciosem i po zbudowaniu najszybszej limuzyny świata prezentuje najszybsze, 4-osobowe coupe świata. W ten oto sposób w rodzinie Hurricane RR po 800-konnym BMW M5 pojawia się równie mocarne M6, którego prędkość maksymalna po niezliczonych modyfikacjach przekracza imponujące 370 km/h.
Setki, jeśli już nie tysiące maszyn ręki Franco Sbarro od kilku dekad "straszą" na salonach samochodowych całej Europy i spełniają najdziwniejsze życzenia wybrednych i bogatych klientów z całego świata. Większość z nich powstała w jednym egzemplarzu i jest nie do kupienia. Co jakiś czas jednak zdarza im się zmienić właściciela. Przed takim obrotem spraw stoi właśnie supercoupe GT1.