Trzydzieści lat temu na salonie w Genewie zadebiutowało pierwsze Audi Quattro. Maszyna, która jest dziś już legendą w swoje okrągłe urodziny doczekała się nowego wcielenia. Quattro XXI wieku ma przypominać nam najbardziej znanego przodka - skrócone Sport Quattro z 1984 roku, które w najmocniejszej specyfikacji startowało w rajdowej grupie B.
Wszyscy, których serca po przejęciu Jaguara przez indyjską Tatę Motors wypełniła bojaźń o przyszłość brytyjskiej marki mieli rację. Było czego się obawiać, ale... w jak najlepszym rozumieniu tego wyrażenia. Już w ten weekend na salonie samochodowym w Paryżu zobaczymy wnuka legendarnego XJ220, który w swoim czasie był jednym z najszybszych samochodów świata!
Na wystawie w Paryżu, której wrota otworzą się już w tym tygodniu, pośród marek znanych i sprawdzonych nie zabraknie również takich, których brzmienie będzie nam obce. Wśród nich znajdzie się między innymi Exagon Motors, próbujące skusić potencjalnych inwestorów i klientów projektem elektrycznego grand tourera.
Kalendarz miłośników marki Lotus, której przynależność do malezyjskiego Protona została po licznych zawirowaniach ostatecznie potwierdzona kilka dni temu, będzie w najbliższych latach wypełniony po brzegi. Już wkrótce do Formuły 1, Indy Car, bolidu T125 oraz pucharowej Evory dołączą maszyny klasy GT2, GT3, GT4, GP2, GP3 oraz prototyp Le Mans! Powstanie również fabryczna akademia jazdy.
Przyszłość kolejnych modeli Lamborghini będzie w głównej mierze oparta na jednym pierwiastku - węglu, który w Sant'Agata Bolognese otrzymał mistyczny status "szóstego elementu". Maszyna zapowiadająca nadchodzące zmiany zostanie odsłonięta już pojutrze w Paryżu. Ścisła tajemnica i starannie sączone teasery nie przeszkodziły jednak pojawić się jej w sieci już dziś.
Luigi Colani to postać nietuzinkowa, której pomysły na przedmioty i maszyny codziennego użytku wykraczają daleko poza powszechnie przyjęte normy, spotykając się w równym stopniu z zachwytem co i całkowitym niezrozumieniem. Wśród dzieł 82-letniego dziś stylisty nie brakuje również niezwykłych aut. Jedno z nich odnalazło się po 40 latach. To Miura po ekstremalnych zmianach.
Północna pętla Nuerburgringu, licząca sobie blisko 21 kilometrów długości, stała się w miniony weekend świadkiem debiutu wyścigowego SLS AMG GT3 w warunkach prawdziwej rywalizacji. Mimo, iż końcowy rezultat o tym nie świadczy, maszyna Mercedes-Benza przygotowana przez AMG we współpracy z HWA spełniła niemal wszystkie oczekiwania.
Niemieckie PPI Automotive Design trudniące się wszelkiego typu modyfikacjami modeli marki Audi przygotowało kolejną już edycję przebojowego coupe R8. Model, który od kilku lat możemy podziwiać w transformacjach o nazwie Razor wyrósł właśnie na ściśle limitowane GTR-10, które jest jeszcze szybsze i mocniejsze, niż zwykły Razor GTR.
Inżynierowie austriackiego KTM-Sportcar pracują intensywnie nad udoskonaloną wersją swojej maszynki do mielenia asfaltu, która ma pojawić się na rynku w przyszłym roku. Mowa oczywiście o kolejnej ewolucji atletycznego roadstera X-Bow. Tym razem producent stawia w pierwszej kolejności na moc, czego efektem będzie X-Bow R.
Do końca tegorocznego sezonu Formuły 1 pozostały już tylko cztery eliminacje z dziewiętnastu. Przeszło dwa tygodnie temu wyścigiem w Monzie zawody pożegnały się z Europą, a w ostatnich dniach zawitały w Singapurze, gdzie miała miejsce 15 eliminacja. Nocne zmagania na torze Marina Bay liczyły 61 okrążeń i ponad 309 kilometrów, będąc jednymi z najdłuższych w sezonie.