Nowy dzień, nowe Porsche serii 911. Tym razem jednak nie przeznaczone do zwykłego ruchu drogowego, ale tylko i wyłącznie do wyścigów - GT3 Cup. Maszyna sprzedawana od blisko dwunastu lat jest w swojej kategorii niekwestionowanym numerem jeden jeśli brać pod uwagę tylko sprzedaż - od 1998 roku nabywców znalazło ponad 1,4 tysiąca egzemplarzy.
Niemieckie Roding Automobile pracuje nad spartańskim roadsterem, który miałby ułatwiać żywot stałym bywalcom Nordschleife. Pomysł na maszynę oznaczoną jako Roadster 23 zrodził się w maju 2007 roku, rok później gotowy był pierwszy model w skali 1:1, a obecnie auto przechodzi intensywne testy w swoim środowisku naturalnym.
Klienci Porsche potrzebowali niespełna dwa miesiące od chwili wystawowej premiery na wypełnienie całej listy chętnych na ekstremalne 911 GT2 RS. Najmocniejszy, seryjnie produkowany model marki zadebiutował 25 sierpnia podczas salonu w Moskwie, a w minioną środę producent poinformował, iż sprzedano już wszystkie egzemplarze.
Projekt brazylijskiego coupe mającego konkurować z Ferrari i Lamborghini, który przed kilkoma laty nakreślił Fharys Rossin, były stylista General Motors, wraca do żywych po długim okresie kryzysowego zamrożenia. Maszyna miałaby zadebiutować już w przyszłym tygodniu podczas 26, międzynarodowego salonu samochodowego w Sao Paulo.
Bob Norwood to nazwisko w Europie mało znane. Za wielką wodą tego pana przedstawiać nie trzeba: od ponad 30 lat zajmuje się odbudową modeli Ferrari, składaniem wiernych replik 330 P4, a także biciem wszelkich rekordów prędkości i przyspieszenia, dzięki czemu dorobił się blisko 140 wpisów w Księdze Rekordów Guinessa. W zestawie tym jest również najszybsze Ferrari świata - 288 GTO.
Jedna z niespodzianek zakończonego przedwczoraj salonu w Paryżu, czyli odmłodzony Nissan GT-R, przestaje być tajemnicą. Model pokazany we Francji po cichu i bez zbędnego rozgłosu oraz jakichkolwiek informacji trafi do sprzedaży na rodzimym rynku już za miesiąc, a już teraz wiemy czego dokładnie się po nim spodziewać.
Miniony weekend minął kierowcom wyścigowych modeli Audi pod znakiem mniejszych i większych sukcesów. W serii DTM u naszych zachodnich sąsiadów dwie sztuki A4 zameldowały się na 2 i 3 miejscu w eliminacji na Hockenheimringu, a w Hiszpanii R8 LMS pozwoliło na zdobycie mistrzowskiego tytułu w wyścigach GT. Swój wyścigowy debiut zaliczyło również zupełnie nowe TT RS.
Afrykańskie Bailey Edwards Cars, które od prawie 8 lat trudni się budową wiernych replik Forda GT40, Porsche 917, Ferrari P4, Loli T70 oraz Chevrona B19, przygotowuje zupełnie nowe, wyścigowe auto własnego pomysłu. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem twórców będzie to pierwsza maszyna z tego zakątka świata, która pojawi się w maratonie Le Mans.
Aston Martin odda w przyszłym roku do użytku pierwsze sztuki One-77 z najmocniejszym, wolnossącym silnikiem świata, a Jaguar będzie mógł za kilka lat uruchomić silniki elektryczne i turbiny w imponującym C-X75. A co na to Bentley, którego ostatnim supercarem był koncept BY 8.16 spokrewniony z Veyronem? Oficjalnie milczy, ale od czego mamy wyobraźnię - oto Silver Wings.
Do krajów chcących w niedalekiej przyszłości produkować sportowe auta z najwyższej półki o napędzie hybrydowym bądź elektrycznym ma dołączyć już wkrótce Hiszpania. Właśnie z takimi planami nosi się powstałe niedawno Izaro Motors, którego załoga w Madrycie przygotowuje supercoupe o oznaczeniu GT-E. E oznacza oczywiście elektryczność.