Mutacja kultowego Mini, stworzonego na nowo przez BMW w 2000 roku, postępuje w najlepsze. Po konceptach roadstera, coupe i wprowadzeniu do produkcji przerośniętego Countrymana producent zapragnął połączyć te dwa ostatnie elementy w pierwszą maszynę typu SAC w segmencie maluchów premium. Tak oto powstał Paceman.
McLaren bez bicia i na przeszło rok przed oddaniem pierwszych sztuk w ręce klientów przyznaje się do tego, iż pracuje już w pocie czoła nad wyścigową wersją coupe o chwytliwym oznaczeniu MP4-12C, która będzie spełniać normy klasy GT3. Wysiłek firmy jest jednak tylko częściowy - większość obowiązków przejmie angielskie CRS Racing.
Rodzina 5-litrowego Mustanga zgodnie z wszelkimi normami powiększa się o nowych członków prawie każdego tygodnia, a amerykańska maszyna stara się sprostać wszelkim wymaganiom klientów o bardzo różnych zapotrzebowaniach. Dwa najnowsze warianty kultowego modelu to wyścigowe bestie - Boss 302S oraz Cobra Jet.
Jedna z gwiazd tegorocznej edycji GT Polonia, czyli jedyna w swoim rodzaju Ultima GTR LMP przejdzie już wkrótce kolejną transformację. Nowe modyfikacje przygotują ją między innymi do kolejnej imprezy wielkiego formatu - przyszłorocznego wydania rajdu przez kontynenty Gumball 3000, w którym od lat startują najszybsze i najdroższe samochody świata.
Wraz z powiększeniem się rodziny samochodów Mini o wyrośniętego Countrymana wzrosły również ambicje marki, które ucieleśniają wyczynowe wersje modelu. W październiku poznaliśmy Countrymana, który w przyszłym roku wystartuje w rajdowych mistrzostwach świata, a teraz do głosu dochodzi model, którego głównym celem będzie Dakar.
Ferrari drugiego grudnia na salonie samochodowym w Bolonii odsłoniło po raz pierwszy oficjalnie zupełnie nowy, wyścigowy model 458 Challegne, który od przyszłego roku będzie gwiazdą markowego pucharu. Od premiery auta nie minęły dwa tygodnie, a na fabrycznym Fiorano pojawiło się kolejne, wyścigowe 458 - GTC.
Oferta niemieckiego Hamann Motorsport, gustującego przede wszystkim w modelach BMW, Ferrari, Porsche i Lamborghini, powiększyła się w ostatnim czasie o kompletny pakiet modyfikacji dla Gallardo LP560-4. Tuner idzie w nim kierunkiem obranym przy pierwszej generacji najmniejszego Lambo, któremu daje na imię Victory - zwycięstwo.
Do premiery następcy Murcielago pozostało już tylko dwa i pół miesiąca. Samochód mieli już okazję zobaczyć najbardziej zaufani klienci marki, a po całym świecie jeżdżą warte miliony euro prototypy w różnym stadium rozwoju. Trzy z nich znalazły się w ostatnich miesiącach na Nardo, gdzie mogli dosiąść je dziennikarze.
Najbardziej utytułowane, wyścigowe 911 w historii Porsche to model GT3 RSR. W tym roku auto wygrało w swojej klasie serię ALMS i LMS i triumfowało w klasie GT2 w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Wygrało również w generalce całodobowych maratonów w Dubaju i na Spa-Francorchamps. Sukcesów w sezonie 2011 też nie może zabraknąć, zadba o to nowe 911 GT3 RSR.
Zakończony niedawno salon samochodowy w Los Angeles był po raz kolejny areną zmagań stylistów największych koncernów samochodowych, kreślących odleglejszą przyszłość. W towarzystwie tym znalazła się między innymi kalifornijska placówka Mercedes-Benza. Jej dzieło było inne niż wszystkie: uciekło z ekranów komputerów, kartek papieru i nie poddało się miniaturyzacji. Zbudowano je w pełnym wymiarze!