Aktualności
09.03.2012

Morgan Plus E Elektryczna nisza

Sześć miesięcy działowi rozwojowemu Morgan Motor Company zajęło zbudowanie jeżdżącego prototypu samochodu napędzanego wyłącznie elektrycznością. Na chwilę obecną model Plus E, bo o nim właśnie mowa, traktowany jest jedynie jako pokaz możliwości, a produkcja seryjna zależy od zainteresowania potencjalnych klientów.

Plus E powstał przy współpracy z brytyjskim Zytek Automotive oraz Radshape Sheet Metal i został zbudowany na specjalnie przystosowanym podwoziu z lekkich stopów aluminium. Całość przykryto nieznacznie przeprojektowanym nadwoziem znanym z najnowszego wcielenia modelu Plus 8, który jest obecnie napędzany benzynowym V8 produkcji niemieckiego BMW.

Morgan Plus E

Roadster porusza się dzięki elektrycznemu silnikowy marki Zytek o mocy 95 KM i momencie obrotowym 380 Nm. Co ciekawe jednostka współpracuje z ręczną, 5-stopniową skrzynią biegów. Nad płynną zmianą przełożenia czuwa elektronika, która w momencie wciśnięcia sprzęgła dopasowuje obroty silnika do obrotów wału napędowego. Auto waży 1250 kilogramów, rozpędza się do setki w 6 sekund i rozwija prędkość maksymalną 185 km/h.

Morgan Plus E

Pierwszy prototyp dysponuje paczką litowo-jonowych baterii, które zapewniają zasięg do prawie 195 kilometrów. Morgan pracuje już nad kolejnym, który ma różnić się nie tylko bateriami wykorzystującymi technologie alternatywne, ale również sekwencyjną skrzynią biegów. Projekt finansuje częściowo brytyjski rząd w ramach programu Niche Vehicle Network. Auto można podziwiać na żywo na trwającej do 18 marca wystawie w Genewie.

Skomentuj na forumUdostępnij