Sezon 2010 Formuły 1, zdominowany zespołowo przed Red Bulla, dobiegł dziś po 19 eliminacjach do końca. Mistrza świata wśród kierowców wyłoniło ostatnie Grand Prix w sezonie, wyścig w Abu Dhabi na malowniczo zabudowanej wyspie Yas. Przed startem szanse na zdobycie tego zaszczytu miało aż czterech zawodników z trzech zespołów.
Współczesna reinkarnacja legendarnej Lancii Stratos, o której usłyszeliśmy pierwszy raz jeszcze na początku sierpnia tego roku, trafiła w tym tygodniu prosto z Turynu do rąk właściciela. Wyjątkowy projekt zrealizowano w studiu Pininfariny na specjalne życzenie niemieckiego milionera, Michaela Stoscheka, który zabrał auto do domu własnoręcznie.
Otwarte i zamknięte, ściśle limitowane edycje Zondy Cinque były ostatnimi ewolucjami zjawiskowego modelu marki Pagani, który żegnał się z wielbicielami kosmicznymi materiałami w postaci połączenia tytanu i karbonu oraz mocą aż 750 KM. Horacio Pagani obiecał jednak, iż w dalszym ciągu będzie budował pojedyncze modele na specjalne zamówienia. Oto kolejny z nich - Zonda RAK.
G-Power idzie za ciosem i po zbudowaniu najszybszej limuzyny świata prezentuje najszybsze, 4-osobowe coupe świata. W ten oto sposób w rodzinie Hurricane RR po 800-konnym BMW M5 pojawia się równie mocarne M6, którego prędkość maksymalna po niezliczonych modyfikacjach przekracza imponujące 370 km/h.
Setki, jeśli już nie tysiące maszyn ręki Franco Sbarro od kilku dekad "straszą" na salonach samochodowych całej Europy i spełniają najdziwniejsze życzenia wybrednych i bogatych klientów z całego świata. Większość z nich powstała w jednym egzemplarzu i jest nie do kupienia. Co jakiś czas jednak zdarza im się zmienić właściciela. Przed takim obrotem spraw stoi właśnie supercoupe GT1.
Wizja BMW przyszłości, w której sportowe coupe o osiągach dzisiejszego M3 jest od niego kilkukrotnie mniej łakome na paliwo i w jeszcze większym stopniu obojętne dla środowiska, jest coraz bliższa realizacji. A wszystko za sprawą dobrze znanego konceptu Vision EfficientDynamics.
Przedostatni wyścig Formuły 1 w tym roku, czyli dzisiejsze GP Brazylii na torze Interlagos, mógł rozstrzygnąć kwestie obu tytułów mistrzowskich - tego wśród kierowców, jak i wśród konstruktorów. Rozstrzygnął tylko jedną z nich - na koronację mistrza kierownicy będziemy musieli poczekać jeszcze siedem dni. Tytuł pozostaje w zasięgu aż czterech zawodników.
Murcielago, okręt flagowy Lamborghini przez ostatnie blisko 10 lat, kończy karierę. Ostatni egzemplarz opuścił linię produkcyjną jeszcze w maju tego roku, ale dopiero teraz zakończenie produkcji modelu spotkało się z należytą celebracją w siedzibie koncernu w Sant'Agata Bolognese. Uroczystość stała się okazją do zebrania w jednym miejscu najważniejszych modeli V12 marki.
Brytyjski Morgan, który latem tego roku konceptem EvaGT zapowiadał nastanie nowej ery w swojej historii zmienia kierunek myślenia o sto osiemdziesiąt stopni i... wraca do korzeni. Już w przyszłym roku w ofercie firmy znajdzie się 3-kołowy roadster. Od takich właśnie konstrukcji firma zaczynała przeszło 100 lat temu.
Belgijski Gillet Vertigo, który od początku swojej kariery należy do światowej czołówki pod względem przyspieszenia od 0 do 100 km/h, wchodzi w tym roku w pełnoletność. Maszyna, która debiutowała 18 lat temu od 2008 roku produkowana jest w generacji Vertigo 5, korzystającej z silnika Alfy Romeo. Od teraz dostępna jest również jednostka Maserati.