Audi zamierza do 2020 roku zwiększyć o 30% wydajność swoich silników spalinowych, a 5% oferty przeznaczyć na samochody elektryczne. Pod koniec dekady firma zamierza też być największym producentem luksusowych hybryd i aut elektrycznych, z myślą o których powołano już samodzielny oddział i markę E-Tron. Pierwsze w kolejce do jej noszenia czeka R8.
Rewolucyjne Sesto Elemento, zbudowane z opracowanego wspólnie z Boeingiem tak zwanego kutego włókna węglowego, wywarło tak wielkie wrażenie, iż Lamborghini nie wzbrania się przed wprowadzeniem go do produkcji. Jest wręcz przeciwnie! Wizja 999 kilogramów czystej mocy mogłaby zmaterializować się jako najdroższa, torowa zabawka świata.
Rodzina najmocniejszych, seryjnie produkowanych modeli Audi, przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego powiększa się o najmniejszego przedstawiciela, który w historii marki nie miał poprzednika. Do 580-konnego RS6 i 450-konnego RS5 dołącza właśnie kompaktowe RS3 Sportback, które właścicieli będzie cieszyć mocą turbodoładowanego R5.
Gdy przychodzi do sportowych samochodów z najwyższej półki Kanada będzie jednych z ostatnich krajów, o którym pomyślimy, przypominając sobie o kipiącym mocą HTT Plethore, któremu daleko jeszcze do ideału. Propozycji na zmianę tego stanu rzeczy jednak nie brakuje. Oto supercoupe AMV-R od AMV Desing prosto z Toronto.
Druga generacja klasy CLS rośnie w siłę. Po ujawnieniu w sierpniu pierwszych informacji na temat swojego 4-drzwiowego coupe Mercedes-Benz wypuszcza między ludzi grubo przeszło 500-konny specjał przygotowany przez oddział AMG. Jest nim CLS 63 AMG, który wyrzeka się 6,2-litrowego V8 na rzecz zupełnie nowego V8 o pojemności 5,5 litrów.
BMW po miesiącach kuszenie 4-drzwiowym konceptem Gran Coupe oraz wizją zupełnie nowego, flagowe coupe przechodzi do konkretów, które już wkrótce zagoszczą we wszystkich salonach sprzedaży. Przy okazji trwającej właśnie wystawy w Los Angeles, ale nie na niej, debiutuje nowa generacja serii 6, póki co tylko jako kabriolet.
Wielbiciele marki Lamborghini nie mają w ostatnich tygodniach ani chwili wytchnienia. Po sensacyjnym koncepcie 6° Elemento i premierze zupełnie nowego silnika V12 firma prezentuje odchudzone, otwarte Gallardo, odpowiadające ideologicznie coupe LP570-4 Superleggera. Nowy model nosi również nowe imię - Performante, czyli "najwyższej klasy i osiągów".
Porsche zapomina na chwilę o niekończącej się opowieści pod tytułem 911 i prezentuje oczekiwaną od dawna wariację modelu Cayman, wynoszącą go na wyższy poziom. Cayman R, bo o nim mowa, jest lżejszy, mocniejszy i debiutuje na rozpoczętym właśnie Greater Los Angeles Auto Show.
Carrera GT, mimo zaprzestania produkcji prawie cztery i pół roku temu, cieszy się w dalszym ciągu zainteresowaniem tunerów. Jeden z około 1270 zbudowanych egzemplarzy trafił w ostatnim czasie pod skrzydła mało jeszcze znanego zakładu Kubatech. Efektem pracy tunera jest przede wszystkim zwiększenie mocy silnika, która w dzisiejszych czasach była już najwyraźniej niewystarczająca.
Lamborghini na trzy i pół miesiąca przed publicznym debiutem następcy Mucielago prezentuje jego serce - zupełnie nowe V12 połączone z nową skrzynią biegów. Jednostka, nad której prace rozpoczęto od przysłowiowej pustej kartki papieru kontynuuje tradycję, którą w samych początkach marki w 1963 roku zapoczątkowało 360-konne V12 pod maską pierwszego, prototypowego modelu z Sant'Agata, 350 GTV.