W kończący się weekend Formuła 1 zawitała w krainie Ferrari, we Włoszech. Właśnie tam, na torze w położonej niedaleko Mediolanu Monzie, rozegrano 14 już eliminację tegorocznych mistrzostw świata. Gospodarze wygrali tu ostatni raz w 2006 roku, a najszybsze Ferrari prowadził sam Michael Schumacher.
BMW M6, jakie znamy od przeszło pięciu lat, dokonuje właśnie swego żywota. Bawarski koncern kończy produkcję największego coupe w swojej ofercie, które dzieli tym samym los starej generacji M5 - oba modele nie mają w tej chwili bezpośredniego następcy, a nowe generacje pojawią się na rynku dopiero w przyszłym roku.
Masory ośmieliło się podnieść rękę na Maserati GranTurismo, które od momentu debiutu nie opuszcza czołówek wszelkich list zestawiających najładniejsze, produkowane aktualnie auta sportowe. Co w takim przypadku mógł zrobić tuner znany ze spełniania najbardziej ekscentrycznych zachcianek?
Wielkimi krokami zbliżają się wyczynowe wcielenia nowej generacji Opla Astry, które miałyby utrzeć nosa zarówno najmocniejszym wersjom Golfa, jak i zbudowanemu już w ponad 100 tysiącach sztuk Scirocco. Pojawienie się ich poprzedza koncept GTC Paris, który zobaczymy oczywiście na wystawie we Francji.
Ariel Atom, który zwrócił wszystkim uwagę na anorektyczne maszynki przeznaczone przede wszystkim na dni torowe, świętuje 10 lat istnienia. A tej okazji firma zaprezentowała oczekiwany od dawna wariant z V8 uczepionym na tylnej osi, który ma zapewniać wrażenia porównywane tylko z wystrzeleniem z katapulty.
O otwartym Ferrari 550 GTZ, będącym projektem towarzyszącym wyjątkowemu 575 GTZ, usłyszeliśmy blisko rok temu dzięki książce poświęconej dorobkowi studia Zagato. Przedsięwzięcie pozostało jednak w dalszym ciągu odkryte tajemnicą, której część wkrótce zostanie odsłonięta - jeden z egzemplarzy trafi na aukcję.
Continental GT po siedmiu latach od premiery przechodzi największą falę zmian, które pozwalają w Bentley Motors mówić o zupełnie nowym pojeździe. Gruntownie odmłodzona maszyna pozostaje wierna oryginałowi, czerpiąc jednocześnie pełnymi garściami z modelu flagowego marki, krążownika Mulsanne.
Zaczęło się. Lambo serwuje nam powtórkę sprzed dwóch lat, kiedy to sącząc teasery konceptu Estoque doprowadziło wszystkich, w których żyłach płynie benzyna zamiast krwi niemal do wrzenia. Zupełnie nowy projekt koncernu, który zobaczymy na salonie w Paryżu, będzie promowało aż sześć zwiastunów. Oto pierwszy z nich.
Shelby Super Cars, do niedawna producent najszybszego, cywilnego samochodu świata, stoi na progu nowego rozdziału w swojej historii. Firma, która przez wielu postrzegana była jako niezbyt poważny producent kit-caru kopiującego Diablo, jest gotowa do prezentacji zupełnie nowego modelu, który zamknie usta wszystkim niedowiarkom.
Wzięcie na sportowe, 4-drzwiowe limuzyny udające linią boczną coupe jest coraz większe i trend ten zatacza coraz większe kręgi. Póki co wypełnia on przede wszystkim granice Niemczech, ale w wirtualnym świecie dotarł już do Japonii. Oto nieszablonowe Subaru Celeno.