Na trwającym jeszcze do 17 października salonie samochodowym w Paryżu debiutuje zjawiskowe Ferrari SA Aperta. Roadster na bazie 599 GTB Fiorano powstanie w zaledwie 80 egzemplarzach, które... już dawno sprzedano. Ale to nie jedyna premiera Włochów we Francji. Druga to California z systemem o kryptonimie HELE.
Lamborghini i Ferrari straszą 670-konnymi V12, Bugatti 1200-konnym, poczwórnie doładowanym W16, Koenigsegg ponad 910-konnym V8 z dwiema turbinami, karmiącym się mieszanką E85, a Porsche 500-konnym V8 wspomaganym dwoma silnikami elektrycznymi, dającymi rewelacyjne wyniki na torze jak i stacji benzynowej. Według niemieckiego Rotary Supers Cars brakuje w tym towarzystwie jeszcze... podwójnie doładowanego silnika Wankla.
Seria World Rally Championship, z której popularnością w ostatnich latach bywało różnie i różniasto, będzie mogła pochwalić się od przyszłego roku zupełnie nowym zainteresowanym. Będzie nim... Mini Countryman przygotowany we współpracy ze stającym zawsze na wysokości zadania, brytyjskim Prodrive.
Ford, który wraz z Citroenem od prawie trzech lat stanowi trzon rajdowych, samochodowych mistrzostw świata, jest już gotowy na sezon 2011. W myśl nowych przepisów, mających na celu między innymi ograniczenie kosztów związanych ze startami, karierę zakończy Focus RS WRC, a jego miejsce zajmie zadziorna Fiesta RS WRC.
Sebastian Loeb wygraną w Rajdzie Francji, zakończonym w miniony weekend, zapewnił sobie już siódmy z rzędu tytuł rajdowego mistrza świata. To już 60 zwycięstwo w jego karierze, 32 razy wygrywał za kierownicą Citroena C4 WRC, a 28 w Xsarze WRC. W przyszłym roku Francuz otrzyma zupełnie nową maszynę. Będzie nią model DS3 WRC.
Tonący Maybach, którego z roku na rok powodzi się coraz gorzej, nowego pomysłu się chwyta. Za przyzwoleniem i wsparciem macierzystego koncernu w niemieckim Xenatec z siedzibą w Weinsberg powstanie ekskluzywna seria luksusowych coupe na bazie modelu 57 S. Projekt, który zapowiadano w maju tego roku stał się właśnie faktem - oto pierwszy egzemplarz.
Od prezentacji meksykańskiego coupe marki Mastretta w Londynie w prototypowej wersji niedalekiej do produkcji seryjnej minęły już ponad dwa lata. I gdy wydawało się, że o modelu MXT wszyscy już zapomnieli... pojawił się on ponownie. Na salonie samochodowym w Paryżu. Jako produkt gotowy do sprzedaży i głodny zamówień.
Maszyna wyścigowa nie tłamszona limitami regulaminów, nie zamknięta w ramy konkretnej serii, drwiąca z każdego przeciwnika bez względu na położenie geograficzne i asfalt pod oponami? Taki właśnie ma być X1, projekt realizowany między innymi przez stajnię Red Bull Racing, który zobaczymy już 3 listopada.
Przeszło trzy miesiące temu Lotus ozdobił wejście na swoją stronę internetową wielkim zegarem odmierzającym czas do świtu nowej ery marki. Datę wiekopomnej chwili wyznaczono na salon samochodowy w Paryżu, na który przygotowano nie jeden, nie dwa, ale aż pięć prototypów z zamiarem produkcji! Wśród nich znalazł się oczekiwany od dawna Esprit.
Świt nowej ery Lotusa, zapowiadany od połowy czerwca, zmienił się w oślepiający poranek - w Paryżu brytyjska marka prezentuje aż sześć konceptów, z których aż pięć ma dać początek pojazdom produkowanym seryjnie! W tym zaskakującym towarzystwie znalazł się między innymi 4-drzwiowy model Eterne, który już za kilka lat ma utrzeć nosa maszynom pokroju Panamery i Rapide.