Aktualności
07.12.2012

Honda CR-Z iCF Magia Mugen

Brytyjski oddział Hondy we współpracy z ekipą Mugen Euro wprowadza na angielski rynek oczekiwaną od kilku miesięcy, podrasowaną wersję hybrydowego modelu CR-Z. Model nie ucieleśnia niestety w pełni 200-konnego konceptu, który pokazano na Festiwalu Prędkości w Goodwood, ale wszelkie braki z tego tytułu stara się nadrobić jak tylko może.

Nowa ewolucja kompaktowej CR-Z, która standardowo dysponuje 114-konnym silnikiem spalinowym i 14-konnym elektrycznym, otrzymała oznaczenie iCF. Pod tymi literami kryje się przede wszystkim zmodyfikowany kompleksowo, 1,5-litrowy silnik spalinowy, dla którego Mugen przygotował nowe ECU, system dolotowy, układy chłodzenia oraz system odśrodkowego doładowania. W efekcie maszyna dysponuje mocą podniesioną do 175 koni mechanicznych.

Honda CR-Z iCF

Z takim potencjałem CR-Z iCF potrzebuje tylko 6,1 sekund na rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę. To grubo przeszło trzy sekundy mniej, niż standardowo. Auto wejdzie na brytyjski rynek na wiosnę przyszłego roku i najprawdopodobniej będzie kosztowało około 24 tysięcy funtów (obecnie ponad 125 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij