Aktualności
23.02.2012

Mercedes-Benz SL 63 AMG Lider zespołu

Na scenę wjeżdża najmocniejszy roadster w ofercie Mercedes-Benza - SL 63 AMG zupełnie nowej generacji. Od poprzedniego razu maszynie znacząco się schudło dzięki aluminiowemu nadwoziu, przybyło jje mocy i nowinek technologicznych. Samochód odzyskał również prestiżową posadę pojazdu bezpieczeństwa w Formule 1.

Nowy SL 63 AMG waży 1845 kilogramów, czyli aż 125 kilogramów mniej, niż poprzednio. Auto napędzane jest standardowo 5,5-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 537 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Na rozpędzenie się do 100 km/h wystarczają 4,3 sekundy, a aby przekroczyć 200 km/h potrzeba 12,9 sekund. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Dla tych, dla których 537 KM to za mało przewidziano pakiet AMG Performance, który podnosi parametry silnika do 564 KM i 800 Nm i ograniczenie prędkości maksymalnej do 300 km/h. Pierwsza setka znika po 4,2 sekundach, druga po 12,6. AMG Performance to także m.in. blokowany mechanizm różnicowy z tyłu, karbonowe ospoilerowanie nadwozia, nowe felgi, zawieszenie i karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.

Mercedes-Benz SL 63 AMG

SL 63 AMG korzysta z 7-stopniowej przekładni AMG SpeedShift MCT o czterech trybach pracy, w tym ręcznym i ekonomicznym, adaptacyjnego zawieszenia (Active Body Control), układu hamulcowego z tarczami o średnicy 390 milimetrów z przodu i 360 z tyłu oraz dostępnego za dopłatą, przeszklonego dachu Vario-roof ze zmiennym stopniem przezroczystości.

Mercedes-Benz SL 63 AMG

Nowy SL 63 AMG pojawi się w sprzedaży w Niemczech w maju, zaczynając od specjalnie wyposażonej i wykończonej wersji Edition 1 za ponad 189 tysięcy euro. Wersja bazowa będzie kosztowała prawie 158 tysięcy euro (obie wliczając 19-procentowy VAT, w przeliczeniu na złotówki odpowiednio 658 i 790 tysięcy PLN). Dotychczas modele SL AMG z silnikami V8 pod maską sprzedały się w liczbie 26,5 tysiąca sztuk.

Skomentuj na forumUdostępnij