Aktualności
06.06.2011

Delta E-4 Coupe Początek kariery

Jednym z uczestników programu Automotive X Prize, którego zwycięzców wyłoniono we wrześniu ubiegłego roku, był brytyjski zespół Delta Motorsport. Promował on sportowe, elektryczne coupe własnego pomysłu o oznaczeniu E-4. Oryginalna maszyna zadebiutowała w minionym miesiącu na torowej sesji testowej na pętli Silverstone, z której wyszła z wynikiem celującym.

Prace nad modelem E-4, który powstał już w kilku, prototypowych egzemplarzach, trwają od 2007 roku. Coupe zbudowane od zera charakteryzuje się m.in. karbonowym podwoziem, które waży tylko 85 kilogramów, silnikami elektrycznymi zaprojektowanymi we współpracy z uniwersytetem w Oxfordzie oraz niezachwianą równowagą i niskim środkiem ciężkości dzięki umieszczeniu baterii w podłodze.

Delta E-4 Coupe

Każdy z silników napędzających auto waży tylko 23 kilogramy i produkuje po przeszło 120 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego (bliższych szczegółów na temat układu napędowego twórcy niestety nie zdradzają, ale najprawdopodobniej chodzi o dwa silniki). Rozpędzenie się do 100 km/h zajmuje niespełna pięć sekund, a prędkość maksymalna, co potwierdzono podczas prób na Silverstone, dochodzi do nie tak oczywistych w tej kategorii napędowej 250 km/h.

Delta E-4 Coupe

Kolejnym punktem w karierze Delty E-4 Coupe, poza licznymi sesjami pokazowymi i testowymi, będzie występ podczas RAC Future Car Challenge w dniu 11 listopada. W imprezie biorą udział auta elektryczne, hybrydowe oraz spalinowe o niskim stopniu emisji spalin, których zadaniem jest pokonanie liczącej prawie 97 kilometrów trasy z Madeira Drive w Brighton do Pall Mall & Regent Street w Londynie przy jak najmniejszym zużyciu energii.

Skomentuj na forumUdostępnij