Po blisko 22 miesiącach od pierwszego, publicznego pokazu konceptu rodzina Cadillaca CTS powiększa się oficjalnie o pękate coupe. Pojazd w wersji gotowej do produkcji seryjnej zadebiutuje w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Los Angeles.
Era super SUV'ów, przy których nawet Cayenne Turbo to pikuś, jest już tuż za rogiem. W temacie, do którego od kilku lat przymierza się Spyker, i który liznęła dość niezdarnie wskrzeszona niedawno Lagonda, wypowiada się właśnie włoskie Fornasari.
Samochodowe wyróżnienie X-Prize czekające na twórców pojazdu codziennego użytku potrzebującego nie więcej, jak 2,35 l paliwa na 100km wchodzi w decydującą fazę. Do ścisłego finału przeszły 43 drużyny, a wśród wynalazków mniej lub bardziej przypominających samochody znalazł się między innymi interesujący projekt firmy Global-E.
Sukcesy Audi w maratonie Le Mans z ostatnich blisko 10 lat odzwierciedla na drogach publicznych przebojowe coupe R8. Patrząc jednak na imponujące, wyścigowe prototypy R8, R10 i R15 Niemców stać na znacznie więcej. Jak wyglądałoby Audi kroczące dumnie między najszybszymi samochodami tego świata?
Niemieckie 9ff znane z ekstremalnych modyfikacji modeli Porsche, głównie 911, na zbliżających się wielkimi krokami targach w Essen złoży pokłony klasycznym modelom 356 i 1500S Speedster z 1955 roku. Wszystko za sprawą odsłoniętego 911 Turbo o oznaczeniu Speed9.
Jeszcze kilka lat temu Lamborghini Murcielago wystarczało 580 KM. Kilka miesięcy temu do tej wartości zbliżyło się nowe Gallardo LP560-4. Teraz oba modele wyprzedza... klasa ML spod znaku trójramiennej gwiazdy. Oczywiście nie sama, ale przy pomocy Väth Automobiltechnik.
Jeśli ktoś jeszcze nie pogubił się w oznaczeniach aktualnie panującej generacji Porsche 911 i chce taki stan rzeczy zachować powinien czym prędzej podnieść swoje kwalifikacje. Dlaczego? Dlatego, iż na scenę wjechało właśnie zupełnie nowe 911 GT3 R.
Rajdowy Focus RS WRC odchodzi na zasłużoną emeryturę. W przyszłym roku rajdówkę zastąpi zupełnie nowy model bazujący na Fieście, który będzie gotowy do obsadzenia całego kalendarza Pucharu WRC w sezonie 2011. Pojazd odsłonięto wczoraj w brytyjskim Cumbrian.
Jeśli wyobrażenie sobie 180 KM pod skórą najnowszej Pięćsetki (rajdowy Abarth 500 R3T) było dla kogoś wyczerpującą wspinaczką na odległe wyżyny abstrakcji powinien mocno złapać się fotela, bo czeka go wysiłek dwukrotnie większy! Oto wyścigowe Cinquone od Romeo Ferraris.
Motoren Technik Mayer położyło w końcu swoje dłonie na wyczekanym, 5-cylindrowym TT RS, przeciągnęło je delikatnie wzdłuż karoserii, zaznaczyło swą obecność żłobiąc mięśnie podwozia i w końcu zanurzyło pazury w sercu coupe. A to odpowiedziało jeszcze mocniejszym pulsem.