
Porsche Cayenne Turbo - Więcej turbo w Turbo
Wielbiciele marki Porsche i przeznaczonych do codziennego użytku turbo mają w tej chwili do wyboru 530-konne 911 Turbo S, 550-konną Panamerę Turbo S oraz 500-konne Cayenne Turbo, którego ostatnia, 550-konna "eska" pojawiła się w 2008 roku. Ten brak nadrobiła właśnie opcjonalna paczka w ramach oferty Porsche Exclusive.
Fabryczny zestaw modyfikacji dla doładowanego Cayenne to pakiet niemal identyczny do tego, który jakiś czas temu przygotowano dla 500-konnej Panamery Turbo. Mocodajna paczka skutkuje dodatkowymi 40 KM i momentem obrotowym podniesionym do 750 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h spadło o 0,1 sekundę do 4,6 sekund, a prędkość maksymalna wzrosła do 281 km/h. Jednocześnie Porsche udało się zatrzymać spalanie na tym samym poziomie, co poprzednio: średnio 11,5 litrów na 100 km w trybie NEDC.

Poza paczką dla Turbo w modelu Cayenne pojawił się również gruntownie zmodyfikowany silnik wysokoprężny. Trzylitrowe V6 rozwija teraz 245 KM i 550 Nm (pięć koni mechanicznych więcej, niż poprzednio) i ma spalać średnio tylko 7,4 l/100 km, czyli aż o 20% mniej, niż poprzednio. Cayenne Diesel, ważące 2080 kilogramów, rozpędza się do setki w 7,6 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 220 km/h. W Niemczech ceny auta, wliczając podatek VAT, zaczynają się od 61,4 tysięcy euro, za Turbo trzeba zapłacić prawie dwa razy więcej.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Cayenne Turbo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum