Aktualności
26.04.2011

Jaguar XFR Nowe spojrzenie

Jaguar XF, którego pierwsze sztuki trafiły do klientów trzy lata temu oraz rok młodszy, 510-konny XFR, przeszły kurację odmładzającą. Nowości obejmują zmiany wystroju wnętrza i wyglądu nadwozia, które upodobniono do flagowego XJ oraz poprawki w układzie napędowych, zapewniające lepsze osiągi i mniejsze rachunki na stacjach benzynowych.

Odnowiony XF, obok XK i XJ po drobnych kuracjach, debiutuje na trwającym właśnie New York Auto Show. XF, który za design i osiągi zgarnął na całym świecie przeszło 80 nagród otrzymał teraz przód wzorowany na XJ, nieznacznie zrestylizowany tył, nowe wzory felg o rozmiarze 17-20 cali i kolory lakierów, nowe fotele, panel instrumentów pokładowych o opcjonalny sprzęt grający Bowers & Wilkins o mocy 1200 W.

Jaguar XFR

Najważniejsze zmiany pod maską XF to zupełnie nowy, wysokoprężny, doładowany silnik 4-cylindrowy o pojemności 2,2 litrów z systemem Stop/Start, czyniący z limuzyny najekonomiczniejszy model w historii Jaguara. Jednostka generuje 190 KM oraz 450 Nm i współpracuje z nowym, 8-stopniowym automatem ZF, który przewidziano także dla 3-litrowego V6. XF w tej konfiguracji rozpędza się do 60 mph (96,6 km/h) w 8 sekund, rozwija prędkość 225 km/h i spala średnio według norm EU 4,5 l/100km.

Jaguar XFR

XFR, poza własną linią zderzaków i licznych detali akcentujących jego sportowy charakter (dla pozostałych wersji dostępny jest opcjonalny pakiet "Aerodynamic", dzięki czemu XF ma łącznie trzy wersje przedniego zderzaka), nie odznacza się modyfikacjami natury technicznej. Pojazd w dalszym ciągu zasila 5-litrowe, doładowane V8 o mocy 510 KM i momencie obrotowym 625 Nm, które pozwala rozpędzić się do 250 km/h i przekroczyć 100 km/h już w 4,9 sekundy.

Jaguar XFR

Seria odmłodzonych modeli Jaguara powstała pod dowództwem Iana Calluma, pełniącego od kilku lat funkcję głowy działu stylistycznego firmy. Callum, którego starszy brat również projektuje samochody, w swojej karierze przyłożył rękę m.in. do Forda RS200, Escorta RS Coswortha, Aston Martin DB7 oraz Vanquisha. W Jaguarze zaczynał od konceptów R-Coupe z 2001 roku i R-D6 z roku 2003, przygotowując pierwszy seryjny model w 2004 roku w postaci facelifftingu S-Type'a.

Skomentuj na forumUdostępnij