Brytyjskie Mini obchodzi dziś swoje 50 urodziny. Ta wiecznie żywa legenda, która od 9 lat w zupełnie nowej formie wytwarzana jest pod skrzydłami BMW, została po raz pierwszy pokazana publicznie dokładnie 26 sierpnia 1959 roku. Okrągłą rocznicę uświetnia koncepcyjny Mini w wersji... coupe!
Ekipa The British Steam Car Challenge po blisko 10 latach intensywnych prac projektowych, badań i testów pojazdu własnej konstrukcji dopięła swego. W dniu wczorajszym Anglicy pobili liczący przeszło 100 lat rekord prędkości maksymalnej samochodu napędzanego parą wodną!
Jeden z najszybszych i najmocniejszych samochodów dopuszczonych do zwykłego ruchu drogowego w całej historii motoryzacji szuka nowego właściciela. To angielski Red Victor 2, który jeszcze trzy dekady temu był zwykłym, szarym Oplem Rekordem, a dziś... ma prawie 2500 KM! I jest czerwony.
Najpopularniejszy samochód wyścigowy świata, produkowane właściwie seryjnie (do dziś powstało jakieś 1,4 tysiąca egzemplarzy) Porsche 911 GT3 Cup, wstępuje na scenę w nowym wcieleniu. Maszyna ta jest teraz jeszcze mocniejsza, jeszcze szybsza, jeszcze szersza i po raz pierwszy bazuje na... drogowym 911 GT3 RS.
Kilka dni temu Gemballa wypuściła pierwsze grafiki prezentujące własną wizję Porsche Panamery, wkrótce potem pierwsze wizualizacje i liczby podało 9ff. Nie minęła chwila, a szczegółami o swojej Panamerze odpowiada Gemballa i... 9ff zosaje póki co w tyle.
Fiat w spółce z Abarthem postarał się, aby nowej "Pięćsetce" niczego nie brakowało. Obok zwykłej wersji ze skorpionem na masce pojawiło się kilka wybitnie wyczynowych edycji limitowanych, w tym 200-konne Assetto Corse. Teraz, dzięki zakładowi niejakiego Karla Schnorra, identyczną moc możemy uzyskać z podstawowego Abarha 500.
Szwajcarski Sportec zapowiada swój pierwszy pakiet modyfikacji dla najmocniejszego Audi TT w historii, 340-konnego modelu RS. Tuner od razu zawiesza poprzeczkę wysoko - zaczyna od 400 koni mechanicznych!
9ff, twórcy najszybszego i najmocniejszego Porsche 911, przechodzą do otwartej walki z Panamerą. Prezentowane blisko rok temu szkice zmian stylistycznych porzucono na rzecz nowej koncepcji, a pełną uwagę skupiono tylko na wersji Turbo. Rzeczywistego auta jeszcze nie pokazano, ale wiemy o projekcie już to, co najważniejsze.
Już za trzy tygodnie rodzina modeli Maserati powiększy się o trzeciego członka, wywodzącego się bezpośrednio z coupe serii GranTurismo. Będzie nim pierwszy w historii firmy czteroosobowy kabriolet - GranCabrio. Pojazd zadebiutuje na salonie samochodowym we Frankfurcie.
Niedzielne Grand Prix Europy na ulicznym torze w Walencji miało być wielkim powrotem Michaela Schumachera, który miał zastąpić w Ferrari poważnie rannego w poprzednim wyścigu Felipe Massę. Problemy zdrowotne nie pozwoliły jednak Niemcowi na powrót na tor i na miejscu Massy zasiadł ostatecznie kierowca testowy, a wyścig zapowiadał się jako wielki powrót na szczyt McLarena.