Zapowiadane od blisko dwóch lat kompaktowe coupe, będące owocem współpracy Toyoty i Subaru, staje się faktem. Już za niespełna trzy tygodnie pojazd oznaczony jako FT-86 zostanie pokazany światu na salonie samochodowym w Tokio, a na rynku pojawi się w połowie 2011 roku.
Rosnące znaczenie rynku chińskiego dociera głośniej do Ferrari. Włosi specjalnie z myślą o azjatyckich klientach przygotowali limitowaną wersję flagowego coupe 599 GTB Fiorano. Standardowo pojazd otrzyma najnowszy pakiet poprawiający trzymanie oraz kilka smaczków stylistycznych.
Wszystko wskazuje na to, iż Brytyjskie Chiron World Sportscars oraz amerykańskie Race Car Replicas są w przededniu wydania na świat kolejnego supercoupe. Oryginalny projekt RCR, kit car SL-C, który zaczął kiełkować blisko dwa lata, dał początek nowemu - Aspirze F620.
Dzisiejsze GP Japonii poprzedziły piątkowe treningi w ulewnym deszczu oraz wczorajsze kwalifikacje pełne wypadków i kar, które znacząco zmieniły kolejność na starcie. Pole position do wyścigu na torze Suzuka wywalczył Sebastian Vettel.
W cieniu osławionych modeli 370Z i GT-R japoński Nissan oferuje również inne coupe, na przykład 2-drzwiową Altimę. Produkowane w USA auto zadebiutowało prawie trzy lata temu na salonie w Los Angeles, a właśnie teraz doczekało się odnowienia.
Brytyjskie Delta Motorsport, znane głównie z budowy wyścigowych bolidów (w tym samochodów serii Grand Prix Masters oraz specjalnego, 2-osobowego modelu), pracuje nad "zielonym" coupe przyszłości, mającym być obojętnym dla środowiska naturalnego i w miarę delikatnym dla portfela właściciela. Pojazd ma jeździć o własnych siłach jeszcze w tym roku.
Audi na przykładzie coupe A5 rozwija koncepcję autorskiej, aluminiowej, przestrzennej ramy nośnej (pojazdy z szerokiem wykorzystaniem stopów aluminium koncern produkuje już przeszło 15 lat, pierwsze było A8). Pierwsze, upublicznione właśnie wyniki testów są bardzo obiecujące, a ubytek masy całego samochodu znaczący.
CR-Z, hybrydowe coupe Hondy, które zobaczyliśmy po raz pierwszy dwa lata temu na salonie w stolicy Japonii, jest coraz bliższe produkcji seryjnej. Już za niespełna miesiąc auto zostanie pokazane w nowej formie na wystawie w Tokio, nadal jednak będzie nosić plakietkę konceptu.
Impreza WRX STI, wyczynowa klasa sama w sobie, która w aktualnym wcieleniu straciła nieco blasku dzięki stylistyce na rzecz Lancera Evo, pojawi się wkrótce w nowym przebraniu. Na zbliżającej się wystawie w Tokio zostanie pokazana wersja Carbon.
Niemieckie e-Wolf na zakończonym wczoraj salonie we Frankfurcie pokazało stworzony wspólnie z badaczami Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie elektryczny model e2 wielkości Lotusa Seven. Plany firmy na przyszłość są jednak o wiele bardziej zuchwałe - jest nimi bezpośredni konkurent Lambo i Ferrari!