Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościSkoda świętuje w tym roku 130-lecie działalności. Z tej okazji styliści marki przygotowali w ostatnich miesiącach kilka wirtualnych konceptów, do salonów sprzedaży wjechały w ostatnich dniach promocyjne cenniki i bogato wyposażone wersje Edition 130, a do segmentu hot hatchy wróciła mała Fabia, która przypomina o rajdowych sukcesach marki i modelach RS.
Aston Martin DB12 idzie śladami modeli Vantage oraz DBX i wspina się na nowe wyżyny. Najnowszy wariant brytyjskiego grand tourera to odmiana oznaczona literą S, która stosowana jest przez markę z Gaydon od lat pięćdziesiątych. DB12 S nastawione jest na jeszcze większą moc, jeszcze lepsze osiągi i jeszcze większą zwinność w zakrętach.
Kopalnia włoskich pomysłów na sportowe egzotyki wydaje się praktycznie nie do wyczerpana, ale czasem to nie wystarcza, zwłaszcza gdy ktoś liczy na szybki start. Stawiające pierwsze kroki Vittori Motors sięgnęło po technologię promowaną pod szyldem sztucznej inteligencji. Na szczęście później pozwoliło na przejęcie inicjatywy przez specjalistów Pininfariny.
Formuła 1 zacumowała w Singapurze, gdzie McLaren miał przypieczętować swój drugi z rzędu tytuł mistrzów świata wśród konstruktorów. Brytyjski zespół wygrał w tym roku już w dwunastu z siedemnastu grand prix, ale w dwóch poprzednich wyścigach inicjatywę przejęli Red Bull i Verstappen, który w takim tempie mógłby dogonić w generalce kierowców McLarena.
Bufori Motor Car Company, o którym było cicho od kilkunastu lat, pokazało niedawno swój zupełnie nowy model. Jest nim coupe o nazwie CS8, mocarny grand tourer z silnikiem spalinowym o mocy przeszło ośmiuset koni mechanicznych. Samochód, będący kulminacją blisko dziesięciu lat pracy, będzie budowany wyłącznie na indywidualne zamówienia.
Po prawie pięciu latach startów Toyota szykuje dużą modernizację swojego długodystansowego Hypercara, który w tym roku przeżywa swój najsłabszy sezon z dotychczasowych. Na rok 2026 przygotowywany jest między innymi nowy pakiet aerodynamiczny i nowa karoseria, które pozwolą na poprawę optymalnego okna pracy samochodu i jego reakcji na zmiany BoP.
Do coraz większej niszy restomodów Porsche wkracza niejakie Aerfal Automotive, które - od razu uspokajamy - będzie trzymało się z daleka od coraz bardziej wyeksploatowanych 911 z silnikami chłodzonymi powietrzem. Młoda firma zamierza wskrzesić słynne coupe 904 Carrera GTS z pomocą bazy w postaci... starych 914, które wydają się dzisiaj zapomniane.
Po trzech latach od premiery i kilku mniejszych modernizacjach Polestar przeprowadził pierwszą dużą aktualizację modelu 3. Elektryczny crossover będzie teraz jeszcze mocniejszy, jeszcze szybciej ładujący się i kilkukrotnie wydajniejszy pod względem obliczeń komputerowych. W wersji Performance moc jego układu napędowego przekroczy pół tysiąca kilowatów.
Na rynku chińskim kilka miesięcy temu zadebiutował flagowy model marki Zeekr, który wszedł niedawno do oficjalnej sprzedaży. Jest nim ponad pięciometrowy, 6-osobowy SUV z napędem hybrydowym i 2-litrowym silnikiem spalinowym. Nie brzmi wyjątkowo, prawda? Pytania pojawiają się, gdy wspomni się o mocy dochodzącej do - uwaga - tysiąca czterystu koni mechanicznych!
W przyszłym roku Honda pożegna się po dwóch sezonach z wyścigową Civic Type R kategorii GT500, która między Toyotą Suprą i Nissanem Z mogła wyglądać na będącą mocno nie na miejscu. Na jej następcę w japońskim pucharze Super GT wyznaczona została maszyna spokrewniona z szóstą generacją coupe Prelude, które na europejskim rynku pojawi się w przyszłym roku.