FPV Falcon GS - Samochodowy folklor
Australijski Ford Falcon GS powraca do żywych w zupełnie nowym wcieleniu. Ukłon w stronę oryginalnego modelu z lat sześćdziesiątych to dzieło oddziału Ford Performance Vehicles, gdzie przygotowano dwie wersje nadwoziowe: sedana oraz oczywiście Ute.
Oryginalny Falcon GS (poniżej) zadebiutował jeszcze w 1969 roku wraz z generacją XW i do dziś stanowi, obok modelu GT, jeden z najbardziej łakomych i rzadkich kąsków dla kolekcjonerów serii.
Nowy GS napędzany jest 5,4-litrowym V8 produkującym 411 KM mocy i 551 Nm momentu obrotowego. Jednostkę połączono z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Z zewnątrz auto wyróżnia się malowaniem nadwozia, logotypami oraz nowymi obręczami w rozmiarze 19 cali, ospoilerowaniem i zmienionymi pasami zderzaków. Za dopłatą możemy otrzymać między innymi mocniejsze hamulce Brembo oraz automatyczną skrzynię biegów.
Falcon GS zostanie wyprodukowany tylko w 325 egzemplarzach: 250 sedanów i 75 Ute. Ceny aut będą wynosić odpowiednio 55 i 50 tysięcy dolarów australijskich (aktualnie prawie 135 i 122 tysiące PLN). Będzie to najsłabszy i najtańszy model w ofercie FPV.
Źródło/zdjęcia: fpv.com.au FPV Falcon GS na forumFPV Falcon GS Ute na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum