Manhart M3 Compressor - Serce jak dzwon
Przeszło 500-konne V10 pod maską BMW M3 i Z4 czy też 550-konne M3 Touring, którego próżno szukać w ofercie bawarskiego koncernu, to chleb powszedni w Manhart Racing. Teraz tuner znalazł również sposób na seryjne V8 z coupe M3 - kompresor!
Aby każdy znalazł coś dla siebie firma proponuje trzy etapy tuningu silnika. Pierwszy zakłada instalację niewielkie kompresora o ciśnieniu doładowania 0,35 bara, który podnosi moc z 420 do 515 KM. Drugi poziom to ciśnienie 0,50 bara i 585 KM lądujących na tylnej osi.
Trzeci i ostatni poziom poza kompresorem ASA o ciśnieniu doładowania 0,67 bara przewiduje również nowy, tytanowy układ wydechowy z końcówkami o średnicy 70 mm oraz nowy zestaw katalizatorów używanych w sportach motorowych. Moc 4-litrowego V8 rośnie wówczas do 655 KM, a M3 jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 3,7 sekundy i przekroczyć na prostej 350 km/h!
Aby M3 mogło utrzymać się na drodze zakład Guntera Manhart montuje również nowe elementy zawieszenia od Bilsteina, 20-calowe felgi BBS z ogumieniem Continentala oraz powiększone tarcze hamulcowe z pływającymi zaciskami od M5 (z przodu średnica 365 mm, z tyłu standardowe od M3). Na deser niewielkie zmiany nadwozia i wnętrza.
Źródło/zdjęcia: manhart-racing.de, worldcarfans.com Manhart M3 Compressor na forumBMW M3 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum