Aktualności
12.04.2010

Audi R15 TDI Plus Sukces w debiucie

Najnowsza ewolucja wyścigowego Audi R15, oznaczona fabrycznym "plusem", przeszła w miniony weekend chrzest bojowy. Przeszła go śpiewająco - niemiecka maszyna we francuskim 8 Heures du Castellet wywalczyła drugie miejsce startowe, a następnie sięgnęła po zwycięstwo.

Ośmiogodzinne zmagania w Le Castellet otworzyły tegoroczny sezon Le Mans Series, składającego się z pięciu wyścigów. Na starcie znalazł się jeden egzemplarz R15 Plus oraz jeden zeszłoroczny Peugeot 908 HDI FAP (Team Oreca Matmut), którego załodze przypadło pole position - w kwalifikacjach była prawie 0,45 sekundy szybsza, niż ekipa Audi. Z pozycji trzeciej startował owoc współpracy Aston Martina i Loli. Pod względem prędkości maksymalnej najszybsze było R15 - 332 km/h (w wyścigu 331).

Audi R15 TDI Plus

Francuskie zmagania na torze Paul Ricard zakończyły się pewnym zwycięstwem ekipy Audi Sport Team Joest, której kierowcami byli Dindo Capello i Allan McNish. McNich wyprzedził 908 już na pierwszym okrążeniu, a na trzecim Aston Martina. R15 dojechało do mety bez najmniejszych usterek, nie oddając ani na chwilę prowadzenia. Po 266 okrążeniach (ponad 1500 km) niemieckie auto zwyciężyło z przewagą aż 5 kółek (drugi był Aston, Peugeot po problemach technicznych dojechał do mety jako 4).

Audi R15 TDI Plus

Zwycięstwo Audi zostało przyjęte w zespole ze szczególną radością - start w Le Castellet to pierwsza próba R15 Plus przed Le Mans i w kwestii jego ustawień pod wieloma względami eksperymentalna. Próbą generalną auta będzie dopiero 1000-kilometrowy wyścig na Spa-Franchorchamps już 9 maja. Całodobowy wyścig w Le Mans odbędzie się 12/13 czerwca.

Skomentuj na forumUdostępnij