Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse - Meo Costantini wśród legend
Na sprzedaż Veyrona Grand Sport Vitesse od kilku miesięcy pracują największe legendy w historii marki, którym dedykowana jest specjalna seria "Les Legendes de Bugatti". Trzecią osobowością, którą wyróżniła marka jest Meo Costantini. Dedykowany mu model odsłonięto na salonie samochodowym w Dubaju.
Bartolomeo "Meo" Costantini, urodzony w 1889 roku, zasłużył się marce przede wszystkim jako kierowca wyścigowy i szef całego zespołu wyścigowego, którego rolę pełnił przez osiem lat. Costantini z firmą Ettore Bugatti'ego związał się już po pierwszej wojnie światowej, uczestnicząc w udoskonaleniu modelu Type 13. Pierwszy raz za jego kierownicą znalazł się w latach 1920-21, a w roku 1923 został zaproszony do Molsheim na stałe.
W roku 1925 i 1926 Costantini wygrał w około 100-konnym modelu Type 35 prestiżowy wyścig Targa Florio na Sycylii, a w roku 1926 był pierwszy w Grand Prix Hiszpanii, Grand Prix Mediolanu i drugi na Monzie oraz w Grand Prix Francji. Od roku 1927 do 1935 kierował zespołem wyścigowym Bugatti, w czym zastąpił go Jean Bugatti, a w firmie pracował do roku 1937. Costantini zmarł w 1941 roku w Mediolanie.
Veyron Grand Sport Vitesse, dedykowany Włochowi, przybrał nową, błękitną barwę "Bugatti Dark Blue Sport", którą oblano węglowe panele karoserii. Drzwi, przednie nadkola, fragmenty przednich zderzaków i panele za drzwiami wykonano z nagiego, polerowanego ręcznie aluminium, zabezpieczonego przezroczystym lakierem. Całe wnętrze obszyto skórą w dwóch odcieniach: błękicie "Lake Blue" oraz kolorze "Gaucho", nawiązującym do francuskiego koniaku (słynny Cognac).
Maszynę na zewnątrz i w środku zdobią podpisy Costantini'ego, grafika przedstawiająca trasę Targa Florio, ukryta między fotelami i pod tylnym skrzydłem, rysunki nawiązujące do kariery kierowcy wyścigowego a także inne detale, jak niektóre panele wnętrza wykonane z włókien węglowych. Technicznie Vitesse się nie zmienił. Do dyspozycji mamy 1200 KM i 1500 Nm, które pozwalają na przekroczenie 100 km/h w zaledwie 2,6 sekundy i rozpędzenie się do przeszło 400 kilometrów na godzinę.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes de Bugatti Meo Costantini zostanie zbudowany tylko w trzech egzemplarzach. Każdy z nich, nie wliczając podatków i kosztów transportu, będzie kosztował 2,09 milionów euro, czyli co najmniej 8,7 milionów złotych. Na serię Les Legendes de Bugatti złoży się w sumie sześć modeli, z których zostały jeszcze trzy. Poprzednie dwie edycje przypominały o zasługach Jean-Pierre'a Wimille'a oraz Jeana Bugatti'ego.
Źródło/zdjęcia: Bugatti Bugatti Veyron GSV Legends na forumBugatti Veyron Grand Sport Vitesse - prezentacjaBugatti Type 35 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum