Aktualności

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse - Meo Costantini wśród legend

Na sprzedaż Veyrona Grand Sport Vitesse od kilku miesięcy pracują największe legendy w historii marki, którym dedykowana jest specjalna seria "Les Legendes de Bugatti". Trzecią osobowością, którą wyróżniła marka jest Meo Costantini. Dedykowany mu model odsłonięto na salonie samochodowym w Dubaju.

Bartolomeo "Meo" Costantini, urodzony w 1889 roku, zasłużył się marce przede wszystkim jako kierowca wyścigowy i szef całego zespołu wyścigowego, którego rolę pełnił przez osiem lat. Costantini z firmą Ettore Bugatti'ego związał się już po pierwszej wojnie światowej, uczestnicząc w udoskonaleniu modelu Type 13. Pierwszy raz za jego kierownicą znalazł się w latach 1920-21, a w roku 1923 został zaproszony do Molsheim na stałe.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes de Bugatti Meo Costantini

W roku 1925 i 1926 Costantini wygrał w około 100-konnym modelu Type 35 prestiżowy wyścig Targa Florio na Sycylii, a w roku 1926 był pierwszy w Grand Prix Hiszpanii, Grand Prix Mediolanu i drugi na Monzie oraz w Grand Prix Francji. Od roku 1927 do 1935 kierował zespołem wyścigowym Bugatti, w czym zastąpił go Jean Bugatti, a w firmie pracował do roku 1937. Costantini zmarł w 1941 roku w Mediolanie.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes de Bugatti Meo Costantini

Veyron Grand Sport Vitesse, dedykowany Włochowi, przybrał nową, błękitną barwę "Bugatti Dark Blue Sport", którą oblano węglowe panele karoserii. Drzwi, przednie nadkola, fragmenty przednich zderzaków i panele za drzwiami wykonano z nagiego, polerowanego ręcznie aluminium, zabezpieczonego przezroczystym lakierem. Całe wnętrze obszyto skórą w dwóch odcieniach: błękicie "Lake Blue" oraz kolorze "Gaucho", nawiązującym do francuskiego koniaku (słynny Cognac).

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes de Bugatti Meo Costantini

Maszynę na zewnątrz i w środku zdobią podpisy Costantini'ego, grafika przedstawiająca trasę Targa Florio, ukryta między fotelami i pod tylnym skrzydłem, rysunki nawiązujące do kariery kierowcy wyścigowego a także inne detale, jak niektóre panele wnętrza wykonane z włókien węglowych. Technicznie Vitesse się nie zmienił. Do dyspozycji mamy 1200 KM i 1500 Nm, które pozwalają na przekroczenie 100 km/h w zaledwie 2,6 sekundy i rozpędzenie się do przeszło 400 kilometrów na godzinę.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes de Bugatti Meo Costantini

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Les Legendes de Bugatti Meo Costantini zostanie zbudowany tylko w trzech egzemplarzach. Każdy z nich, nie wliczając podatków i kosztów transportu, będzie kosztował 2,09 milionów euro, czyli co najmniej 8,7 milionów złotych. Na serię Les Legendes de Bugatti złoży się w sumie sześć modeli, z których zostały jeszcze trzy. Poprzednie dwie edycje przypominały o zasługach Jean-Pierre'a Wimille'a oraz Jeana Bugatti'ego.

Źródło/zdjęcia: Bugatti Bugatti Veyron GSV Legends na forumBugatti Veyron Grand Sport Vitesse - prezentacjaBugatti Type 35 - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij