Mercedes-Benz SL 400 - Zmiana wytycznych
Mercedes-Benz odsyła na emerytuję SL 350, który otwierał gamę silnikową największego roadstera w ofercie marki. Oznacza to, że pożegnamy wolnossącą, widlastą szóstkę o pojemności 3,5 litrów, która produkowała 306 koni mechanicznych oraz 370 niutonometrów. Bohaterem wiosennych transformacji będzie nowy SL 400.
Pod maską nowej, bazowej odmiany SL znajdziemy 6-cylindrową jednostką o pojemności 3 litrów z dwiema turbosprężarkami, bezpośrednim wtryskiem paliwa i wieloiskrowym zapłonem MSI. Motor rozwija 333 koni mechanicznych i 480 niutonometrów, które karmią się średnio 7,3 litrami paliwa na sto kilometrów. Maszyna rozpędza się do prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 5,2 sekund, czyli o pół sekundy szybciej, niż SL 350. Elektronika jak zwykle nie pozwala na przekroczenie 250 km/h.
W porównaniu do SL 350 modelowi przytyło się o 45 kilogramów - auto waży 1730 kg. Standardem w SL 400 będzie między innymi nagłośnienie Frontbass oraz wycieraczki z systemem Magic Vision Contol, które wcześniej wymagały dopłaty. Na terenie Niemiec, wliczając tamtejszy, 19-procentowy podatek VAT, samochód wyceniono na prawie 97,3 tysiące euro. Obecnie oznacza to wydatek w okolicach 405 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-Benz SL na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum