Aktualności

Roock RST 600 LM - Na pamiątkę Le Mans

Roock, niemiecki tuner, w którego obszarze zainteresowań od samych początków w 1984 roku znajdują się jedynie auta Porsche i który jako jedyny z sobie podobnych posiada kwatery w USA, przygotował nowy pakiet dla 911 Turbo. Fabian Roock tym samym upamiętnia swojego sukces zespołu w 24-godzinnym maratonie Le Mans.

Gruntownie zmodyfikowane auto przemianowane na RST 600 LM to: podrasowane dwie turbiny, tytanowy wydech, nowe mapowanie ECU, wyczynowe, karbonowe sprzęgło, zmodyfikowane, w pełni nastawne zawieszenie, 38-centymetrowe tarcze hamulcowe z 8-tłoczkowymi zaciskami z nowym systemem "wgryzania", body kit oraz modyfikacje wnętrza z włóknami węglowymi i nowymi fotelami w roli głównej.

Roock RST 600 LM

Wielkim finałem jest aż 610 KM, 829 Nm, jedynie 3,2 sekund do setki (a właściwie 96,6 km/h) oraz prędkość maksymalna sięgająca aż 341 km/h. Klienci indywidualni mogą liczyć nawet na ponad 750 KM!

Roock RST 600 LM

Roock udziela się w sportach motorowych od 1990 roku, mając na koncie sukcesy w maratonach Le Mans, Daytona, a także w wyścigach serii FIA GT jak i amerykańskiej Le Mans.

Roock RST 600 LM

Największym sukcesem zespołu Roock Racing Team w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było zwycięstwo w klasie GT2 w 1996 roku. W klasyfickacji generalnej auto tunera uplasowało się wówczas na pozycji 12 (drugi egzemplarz nie dojechał do mety). Rok później było jeszcze lepiej: Roock zajął 10, 11 i 13 miejsce, ale zwycięstwo w GT2 należało do 911 z Elf Haberthrur Racing. Ostatni raz Roock pokazał się z 911 na Le Mans w 1999 roku, niestety bez większego sukcesu.

Źródło/zdjęcia: seriouswhells.com, roocksport.com Roock RST 600 LM na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij