
Volkswagen T-Roc R - Dział sportu
Volkswagen szykuje się do zwiększenia atrakcyjności modelu T-Roc, jednego z pięciu crossoverów w swojej ofercie. Tym razem niemiecka marka wyciąga macki ku bardziej zamożnym nabywcom, którzy poszukują mocniejszych wrażeń. Dla tych, których oczekiwań zwykły T-Roc do tej pory nie potrafił spełnić, przygotowano specyfikację oznaczoną literą R.
T-Roc R to topowa wersja kompaktowego crossovera, nad którą pracował oddział Volkswagen R. Sportowy charakter auta mają podkreślać nowe zderzaki, przeprojektowana osłona chłodnicy, dyfuzor, podwójne końcówki wydechu po obu stronach auta, 18-calowe obręcze kół Spielberg (w opcji 19-calowe felgi Pretoria Dark Graphite), zmniejszony prześwit czy listwy na progach oraz logotypy w środku i na zewnątrz. W środku przywita nas między innymi wielofunkcyjna, skórzana kierownica, nowe fotele, czarna podsufitka oraz pedały wykonane ze stali nierdzewnej.

Do napędu samochodu zaprzęgnięto czterocylindrowy, turbodoładowany silnik z rodziny TSI o pojemności dwóch litrów, który rozwija okrągłe 300 koni mechanicznych. To aż o 110 koni więcej, niż w najmocniejszym T-Rocu z dotychczasowej oferty. Jednostka współpracuje z 7-stopniową przekładnią DSG - w przeciwieństwie do kilku słabszych wariantów silnikowych ręcznej skrzyni biegów nie przewidziano w ogóle - oraz układem przeniesienia napędu na obie osie 4Motion. Maksymalny moment obrotowy sięga 400 niutonometrów. Osiągi: setka w 4,9 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę.

Standardem w modelu R będzie m.in. układ hamulcowy z tarczami o średnicy 17 cali, progresywny układ kierowniczy, kontrola szybkiego startu (Launch Control), torowy tryb jazdy oraz możliwość dezaktywacji układu stabilizacji toru jazdy (ESC). Na chwilę obecną T-Roc R występuje jako bliski produkcji seryjnej koncept, który zadebiutuje przed publicznością w przyszłym tygodniu na salonie samochodowym w Genewie. Volkswagen nie podaje jeszcze spodziewanej daty debiutu rynkowego ani ceny auta. Sam T-Roc jest na rynku dopiero od końca 2017 roku, od którego Volkswagenowi udało się sprzedać około 200 tysięcy egzemplarzy.
Źródło/zdjęcia: Volkswagen Volkswagen T-Roc R na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum