Aktualności
18.08.2022

Porsche 911 GT3 RS Znowu to zrobili

Ewolucja 911 generacji 992 dotarła do przystanku pod tytułem GT3 RS, na którym kryje się najszybsze i najmocniejsze 911 z silnikiem wolnossącym i rozwiązaniami zaczerpniętymi prosto z torów wyścigowych. Porsche już na premierze deklaruje, że tak samo, jak poprzednio, produkcja nowego modelu będzie mniejsza niż zapotrzebowanie.

Zupełnie nowe 911 GT3 RS czerpie pełnymi garściami z wyścigowych 911 klas GT3 oraz GTE i wprowadza na zwykłe drogi szereg rozwiązań, których w Porsche do tej pory nie było. Układ trzech małych chłodnic zastąpiono jedną, dużą chłodnicą z przodu, która pochłonęła cały bagażnik. Po raz pierwszy z włókien węglowych wykonano drzwi, a wśród opcji znalazła się po raz pierwszy klatka bezpieczeństwa z włókien węglowych. Ogromne, tylne skrzydło po raz pierwszy wznosi się nad linię dachu i wyposażone jest w układ Drag Reduction System. Po raz pierwszy wszyscy chcący zmienić nastawy amortyzatorów nie będą musieli wchodzić pod samochód lub sięgać pod maskę - odbicia oraz ugięcia niezależnie dla obu osi ustawiane są przełącznikami na kierownicy.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 RS

Regulowana z poziomu fotela kierowcy jest kontrola stabilności, kontrola trakcji, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i elementy aktywne aerodynamicznie. Docisk w porównaniu do zwykłego 911 GT3 zwiększono trzykrotnie, a w porównaniu do poprzedniego 911 GT3 RS dwukrotnie. Przy 285 km/h sięga on aż 860 kilogramów! Utwardzone i przeprojektowane zawieszenie, które generuje kilkadziesiąt kilogramów docisku, sprawia, że nowe RS jest bardziej zrównoważone aerodynamicznie podczas ostrego hamowania. Zwiększony rozstaw kół wiąże się z poszerzonymi felgami i ogumieniem. Standardem są koła skrętne na tylnej osi. Szerokie zastosowanie elementów z włókien węglowych stopów metali lekkich pozwoliło na utrzymanie masy własnej coupe na poziomie 1450 kilogramów.

Zdjęcie Porsche 911 GT3 RS

Do napędu nowego 911 GT3 RS służy sześciocylindrowy, wolnossący boxer o pojemności czterech litrów, który po modernizacji dostarcza 525 koni mechanicznych oraz 465 niutonometrów. Porsche stawia wyłącznie na 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnię PDK, która przenosi napęd na tylne koła. Osiągi: setka w 3,2 sekundy, 200 km/h w 10,6 sekundy i prędkość maksymalna 296 km/h. Na próbę ustanowienia nowego rekordu przejazdu Nordschleife jest na razie zdecydowanie za gorąco - takiej próby możemy spodziewać się jesienią. Cena na terenie Niemiec: blisko 230 tysięcy euro (aktualnie to równowartość około 1,1 miliona złotych). Na chętnych jak zwykle czekają m.in. pakiety Clubsport oraz Weissach, które sprawdzą się na torach wyścigowych. Produkcja RS nie będzie limitowana do konkretnej liczby egzemplarzy. Będzie limitowana możliwościami produkcyjnymi oddziału dedykowanego GT3.

Skomentuj na forumUdostępnij