Aktualności
05.05.2023

Laffite LM1 Czysty skład

Laffite, które poznaliśmy dwa lata temu dzięki prototypowi sportowej terenówki, przechodzi do ataku na segment najdroższych, najmocniejszych i najbardziej egzotycznych samochodów na świecie. W tym tygodniu przedstawiono trzy nowe samochody marki, wśród których znalazło się super coupe inspirowane prototypami Le Mans.

Marka Laffite funkcjonuje dopiero od kilku lat: kilka lat temu założono amerykańskie Laffite Supercars, a w tym roku oficjalnie zadebiutowało siostrzane, włoskie Laffite Automobili. Za ambitnym przedsięwzięciem stoi między innymi bratanek Jacquesa Laffite'a, francuskiego kierowcy Formuły 1, który w latach 1974-1986 zwyciężył w sześciu grand prix za kierownicą bolidów marki Ligier i który w swojej karierze jeździł również dla Williamsa. Przy okazji tegorocznego Grand Prix Miami włoska marka zaprezentowała trzy zupełnie nowe samochody: luksusowego SUV'a o nazwie Atrax o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych (pierwszy w kolejce do produkcji i oddania w ręce klientów już na początku 2024 roku), sportowy model z nietypową, otwartą karoserią o nazwie Barchetta oraz super sportowe, flagowe coupe o oznaczeniu LM1. Plus dwie wariacje na ich temat: Atrax Stradale oraz Barchetta Coupe.

Zdjęcie Laffite LM1

Pierwsze modele Laffite Automobili są efektem przeszło pięciu lat prac i inwestycji. Głównymi partnerami włoskiej marki zostali włoscy specjaliści: działające od 1966 roku zakłady LM Gianetti, mające w swoim dorobku takie projekty, jak SCG P4/5 Competizione, Abarth 124 Rally czy Bugatti Vision Gran Turismo oraz GFG Style, studio projektowe, za którym stoją Giorgetto i Fabrizio Giugiaro, którzy działają pod nowym szyldem od 2015 roku, od opuszczenia Italdesign, które zostało wykupione przez Volkswagena. Laffite skupia się na pojazdach o napędzie wyłącznie elektrycznym, które będą dopuszczone do zwykłego ruchu drogowego i które będą wyróżniać się stylem oraz... otoczką dźwiękową, wzorowaną na silnikach spalinowych z samochodów wyścigowych (autorski układ Racing Spirit Sound System).

Zdjęcie Laffite LM1

Laffite LM1 to maszyna inspirowana prototypowymi ścigaczami rodem z Le Mans oraz bolidami Formuły 1, ale dopuszczona do zwykłego ruchu drogowego. Super coupe o długości około 5,2 metra ma ważyć jakieś 1650 kilogramów, dysponować mocą blisko 1070 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 1600 niutonometrów. Samochód zbudowano wokół węglowego kadłuba. Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła, przy których umieszczono 2-stopniową skrzynię biegów, zaprojektowaną z myślą o podniesieniu prędkości maksymalnej. Prognozowane osiągi: od zera do setki w 1,98 sekundy, prędkość maksymalna 350 kilometrów na godzinę, zasięg do 410 kilometrów i ładowanie baterii w zakresie 10-80% w czasie około dwudziestu minut. Samochody Laffite mają być produkowane ręcznie przez LM Gianetti w liczbie ograniczonej do 24-26 sztuk każdy. LM1 w nawiązaniu do 24-godzinnego Le Mans ma powstać w 24 egzemplarzach.

Skomentuj na forumUdostępnij