Aktualności
16.05.2024

Morgan Midsummer Pininfarina Fuoriserie

Podnoszące się temperatury i wydłużające się słonecznie dni przyprowadziły niespodziewaną premierę ze strony Morgana. Brytyjska marka, słynąca z budowanych ręcznie, sportowych automobili w stylu retro, połączyła siły z włoską Pininfariną, czego efektem jest limitowana, otwarta barchetta Midsummer.

Model Midsummer - dosłownie "środek lata" - ucieleśnia możliwości działającego od blisko 115 lat Morgan Motor Company oraz mających prawie 95 lat zakładów Pininfariny i pielęgnuje europejską sztukę budowania unikatowych karoserii, która od dłuższego czasu przeżywa odrodzenie. Samochód bazuje na najnowszej, aluminiowej platformie CX, do której dołączyła tradycyjna, drewniana rama pomocnicza oraz zupełnie nowa karoseria, kształtowana ręcznie z arkuszy aluminium (produkcja paneli karoserii zajmuje w sumie ponad 250 godzin pracy). Drewniana rama budowana jest z ponad 400 pojedynczych warstw drewna tekowego. Drewniane panele wypełniają również kabinę auta: od deski rozdzielczej, poprzez tunel środkowy i drzwi po pas za plecami kierowcy i pasażera.

Zdjęcie Morgan Midsummer

Prace nad modelem, początkowo tylko cyfrowe po stronie Pininfariny, trwały łącznie niecały rok. Specjalnie dla modelu Midsummer zaprojektowano między innymi nowe felgi o średnicy 19 cali i zredukowanej masie, deskę rozdzielczą z analogowymi zegarami od angielskich producentów, kierownicę z aluminiową sekcją środkową, nagłośnienie firmy Sennheiser oraz dziesiątki różnego rodzaju detali. Szyb, poza miniaturowymi owiewkami przed kierowcą i pasażerem, nie przewidziano w ogóle. Dachu również brak. Do modelu trafiło między innymi niezależne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami Nitron oraz ogumienie Michelin Pilot Sport 5.

Zdjęcie Morgan Midsummer

Do napędu auta zaprzęgnięty będzie turbodoładowany, 6-cylindrowy silnik od BMW połączony z automatyczną skrzynią o ośmiu biegach, którego dokładne parametry pozostają na razie tajemnicą (w modelu Plus Six jednostka taka rozwija 340 koni mechanicznych). Midsummer ma ważyć na sucho tylko tysiąc kilogramów. Produkcja auta będzie limitowana do zaledwie 50 egzemplarzy. Będzie to pierwszy tego typu model w ofercie Morgana i pierwszy, seryjny samochód noszący logo "Pininfarina Fuoriserie", a nie "Design by Pininfarina". Produkcja ruszy jeszcze w tym roku i zakończy w roku 2025, w którym Morgan będzie świętował 115-lecie działalności. Na żywo Midsummer pokaże się w lipcu na Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Skomentuj na forumUdostępnij