Pininfarina Battista Targamerica - Sentymentalny moment
Funkcjonujące od kilku lat Automobili Pininfarina pokazało swojego pierwszego one-off'a, który powstał na specjalne życzenie pewnego klienta, uznanego kolekcjonera egzotyków i właściciela coupe Battista. Jest nim model Battista Targamerica, w którym zniknął dach i pojawiły się unikatowe elementy wyposażenia.
Pininfarina Battista w produkcji seryjnej występuje tylko jako zamknięte coupe, a w kolejce do budowy szykuje się już barchetta B95, w której dachu i szyb nie ma w ogóle. Unikatowy model Battista Targamerica wypełnia lukę między nimi: auto, zbudowane ręcznie w Cambiano, wyróżnia się otwartą karoserią typu targa, nową pokrywą w tylnej części nadwozia, felgami i różnego rodzaju detalami. W tunelu środkowym zainstalowano podświetlany humidor na trzy cygara, który wykonano z aluminium i szkła, a w ramach pakietu przygotowano również uszyty na miarę zestaw bagażowy. Forma i kolorystyka one-off'a nawiązują do prototypu Ferrari Testarossa Spider, który Pininfarina przygotowała w 1986 roku specjalnie dla Gianni'ego Agnelli'ego, zasłużonego prezydenta koncernu Fiat.
Battista bazuje na elektrycznej platformie od chorwackiego Rimaca, która przyczyniła się do kilku rekordów w różnych kategoriach przyspieszeń. Taka sama technologia kryje się w modelu Targamerica. Kierowca do dyspozycji będzie miał w sumie przeszło 1900 koni mechanicznych, 2340 niutonometrów i napęd wszystkich czterech kół z szerokimi możliwościami regulacji. Osiągi: sprint od zera do setki w niecałe dwie sekundy, od zera do 200 km/h w niecałe pięć sekund i prędkość maksymalna przeszło 300 kilometrów na godzinę! Cztery silniki elektryczne zasilane są z akumulatorów o pojemności 120 kilowatogodzin, co ma przekładać się na zasięg dochodzący w najlepszym przypadku do blisko 500 kilometrów. Cały samochód zbudowany jest wokół lekkiego kadłuba z włókien węglowych.
Automobili Pininfarina jest samodzielnym bytem, oddzielonym od działającego od 1930 roku włoskiego studia projektowego Pininfarina, które od 2015 roku należy do koncernu Mahindra z Indii. Automobili Pininfarina z siedzibą w Niemczech funkcjonuje oficjalnie od 2018 roku. Już rok później pokazano coupe Battista, którego produkcję ograniczono do 150 egzemplarzy, a rok temu zadebiutowała barchetta B95, która ma powstać w tylko dziesięciu egzemplarzach. Między nimi pokazano koncept luksusowego crossovera Pura Vision, który ma wskazywać marce kierunek na przyszłość. One-off Battista Targamerica będzie można zobaczyć na własne oczy już w najbliższy weekend podczas imprez zebranych w cykliczny Monterey Car Week w Kalifornii.
Źródło/zdjęcia: Automobili Pininfarina Pininfarina Battista Targamerica na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum