Audi SQ5 Sportback - Sportowa przewaga
W ofercie Audi pojawił się crossover Q5 Sportback drugiej generacji, który od poprzednika wyróżniać ma się przede wszystkim jeszcze lepszą dynamiką. A w tym względzie przodować będzie usportowione SQ5, które ostatnim razem w Europie widziane było z silnikiem wysokoprężnym o mocy przekraczającej wartość 340 koni mechanicznych.
Nowe SQ5 Sportback ma przyciągać atrakcyjną sylwetką z dużą osłoną chłodnicy, dwiema parami okrągłych końcówek wydechu, efektownym oświetleniem (z przodu Matrix LED, z tyłu OLED), felgami w rozmiarze do 21 cali oraz nisko opadającą linią dachu, która od początku jest znakiem rozpoznawczym wersji Sportback (kosztem zmniejszenia pojemności bagażnika z 515 do 470 litrów). W kabinie zastaniemy panoramiczne wyświetlacze cyfrowe (11,9-calowy wirtualny kokpit przed kierowcą, 14,5-calowy w konsoli środkowej, 10,9-calowy przed pasażerem oraz wyświetlacz przezierny dla kierowcy), sportową kierownicę, dodatki świetlne i różne sportowe akcenty, właściwe dla wariantu SQ5. Dla koneserów modeli Audi będzie czekała specjalna wersja na otwarcie produkcji, Edition One w unikatowej kolorystyce z bogatym wyposażeniem standardowym.
SQ5 Sportback pierwszej generacji wchodziło na europejskie rynki z wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów i mocy 341 koni mechanicznych. Poza Europą auto było dostępne z silnikiem benzynowym. Tym razem ofertę otwiera jednostka benzynowa. To trzylitrowe, turbodoładowane TFSI w układzie V6 z systemem miękkiej hybrydy mHEV Plus, w której pracuje między innymi rozrusznik/alternator oraz mały akumulator litowo-jonowy, przekładające się na poprawę dynamiki i redukcję emisji szkodliwych spalin. Auto ma legitymować się maksymalną mocą 367 koni mechanicznych oraz maksymalnym momentem obrotowym 550 niutonometrów. Tak samo, jak do tej pory napęd będzie przenoszony stale na wszystkie cztery koła za pomocą siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów S Tronic.
SQ5 Sportback otrzymało również między innymi adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, system audio marki Bang & Olufsen, panoramiczny dach oraz nowe systemy oparte o algorytmy AI, jak sterowanie głosowe i rozbudowane usługi cyfrowe w ramach aplikacji myAudi, które można wykupić po zakupieniu samochodu. Sprint od zera do setki zajmować ma cztery i pół sekundy. Nowy pojazd będzie można zamawiać w salonach Audi już od grudnia. Polski cennik SQ5 Sportback, topowego modelu w rodzinie Q5, zaczyna się od 390,6 tysięcy złotych.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi SQ5 Sportback na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum