Honda kończy zabawy z rozkosznymi konceptami maluchów o napędzie elektrycznym i przechodzi do rzeczy. Auta, o których mowa, już dawno wkroczyły na ścieżkę ku produkcji seryjnej, a przed japońskimi fabrykami ustawiły się już kolejki tysięcy osób chętnych na zakup. Na gotowy pojazd jeszcze trochę poczekamy, a niecierpliwych już teraz uspokaja E Prototype.
Automobili Pininfarina, odłam słynnego, włoskiego studia nadwoziowego, otwiera zupełnie nowy rozdział w historii zasłużonej marki, kojarzonej przede wszystkim z karoseriami Ferrari, i motoryzacji w ogóle. Jej pierwsze dzieło to elektryczne super coupe Battista, maszyna o nieziemskich osiągach... i wyjątkowo powściągliwej sylwetce.
Jaguar zmodernizował limuzynę serii XE, która zadebiutowała hucznie niecałe cztery i pół roku temu. Angielska maszyna ma być jednym z najbardziej zmyślnych i połączonych ze światem modelem marki, co zawdzięczać będzie dynamicznym układom napędowym, zmianom stylistycznym, nowej desce rozdzielczej oraz systemom rodem z elektrycznego I-Pace.
Od kilku lat słyszymy, że lada chwila z powierzchni Ziemi znikną mocarne silniki wolnossące, a każdy z tych, które jeszcze ocalały, może być tym ostatnim. To oznacza, że jednostki zagrożone wyginięciem należy otaczać szczególną czcią i uznaniem. Właśnie taka jest najnowsza propozycja Audi: coupe R8 z silnikiem V10 w wersji Decennium.
Premierę oczekiwanej od lat, zupełnie nowej Supry mamy już dawno za sobą. Czas na kolejne kroki: podbój torów wyścigowych. A tu Toyota będzie miała jeszcze więcej do powiedzenia. Widzieliśmy już koncept nowej Supry w specyfikacji zbliżonej do GT3, przeszczep genów japońskiego coupe do amerykańskiego pucharu NASCAR i zapowiedź ścigacza serii Super GT. Co następne?
Polestar, nowa marka, nowe technologie i nowe doświadczenia budowane przez Volvo i jego właścicieli, pokazało swój drugi model, któremu pisane jest rychłe wejście do produkcji seryjnej na dużą skalę i w przystępnej cenie. Maszyna z cyfrą 2 w nazwie jest wysoko zawieszoną, czterodrzwiową limuzyną o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Elektryczna rewolucja w grupie Volkswagena zatacza coraz szersze kręgi. Marka-matka od kilku lat pracuje nad całą gamą modeli nowego typu, wielkimi krokami zbliża się elektryczne Porsche, mamy już elektryczne Audi do masowej produkcji i coraz głośniej mówi się o hybrydowym Lamborghini. Z wszystkich nowości skorzystają również popularniejsze marki grupy.
Volkswagen szykuje się do zwiększenia atrakcyjności modelu T-Roc, jednego z pięciu crossoverów w swojej ofercie. Tym razem niemiecka marka wyciąga macki ku bardziej zamożnym nabywcom, którzy poszukują mocniejszych wrażeń. Dla tych, których oczekiwań zwykły T-Roc do tej pory nie potrafił spełnić, przygotowano specyfikację oznaczoną literą R.
Ferrari z umieszczoną centralnie widlastą ósemką, wielbione przez tłumy i narażone na nieustanny ostrzał ze strony konkurencji, otwierają nowy rozdział w swojej długiej historii. Z rynku znika coupe 488 GTB, a jego miejsce zajmuje premierowy model F8 Tributo. Skąd taka nazwa? To ukłon bezpośrednio w stronę rewelacyjnego silnika V8.
Marka Abarth świętuje w tym roku swoje siedemdziesiąte urodziny. Firma, którą powołał do życia Carlo Abarth od samych początków związana jest z Fiatem, który w tym stuleciu reanimował ją jako komórkę dla swoich najbardziej sportowych modeli. Z okazji urodzin na rynek wyjedzie ich jeszcze więcej, a wśród nich znajdzie się nowy 595 Esseesse.