Stało się. Kolejny, po niezbyt przystających do marki pięciodrzwiowych autach serii 2, model BMW przechodzi na platformę z napędem przenoszonym na przednią oś. Tym razem jednak nie chodzi o niszowy pojazd, ale popularną serię 1, która przez dwie ostatnie generacje wyrobiła sobie bardzo mocną pozycję i potrafiła zawstydzić większych braci.
O zupełnie nowym, hybrydowym Ferrari, które wprowadzi włoską markę w kolejne dziesięciolecie, krążyły od kilku miesięcy coraz głośniejsze słuchy. Kilka dni temu Ferrari oficjalnie ogłosiło stan pełnej gotowości i datę premiery modelu. Dziś! Oto coupe SF90 Stradale, które nie tylko nazwą spokrewnione jest z tegorocznym bolidem Formuły 1.
BMW przyzwyczaiło nas to tego, że w okresie wiosennym z okazji konkursu elegancji Villa d'Este przedstawia nam najnowsze pomysły na przyszłość lub przenosi do współczesności wiekopomne dzieła. Wszystko pod postacią efektownych konceptów, oczywiście. Ale nie tym razem, nie do końca. Oto coupe Garmisch, narodzony na nowo koncept sprzed kilku dekad.
Mistrzostwa świata Formuły 1 zawładnęły w minionym tygodniu wąskimi ulicami Księstwa Monako, miasta-państwa o powierzchni tylko dwóch kilometrów kwadratowych. Zwycięstwo w tym miejscu ma dla każdego kierowcy szczególne znaczenie, ale w drodze po chwałę nie trudno przedobrzyć i zakończyć wyścig na ścianie. Taki los spotyka kogoś prawie każdego roku.
Zmiana klasycznych, spalinowych samochodów w pojazdy napędzane silnikami elektrycznymi to trend, który w ostatnich miesiącach coraz bardziej przybiera na sile i wciąga w swoje macki wielkich producentów oraz małe, prywatne zakłady. W tej drugiej kategorii znajduje się rosyjskie Aviar Motors, które proponuje elektrycznego Mustanga. W pewnym sensie.
Największe i najbardziej luksusowe SUV'y z katalogu BMW zyskały nowe umiejętności, które stawiają je wśród najmocniejszych maszyn swojego segmentu. Mowa o modelach serii X5 oraz X7, które w najnowszych specyfikacjach o oznaczeniu M50i mogą pochwalić się widlastymi ósemkami z rodziny TwinPower Turbo o mocy grubo przeszło 500 koni mechanicznych.
Sportowe odmiany Megane nie przestają robić tego, co sportowe odmiany Megane robią najlepiej: bić rekordów okrążeń blisko 21-kilometrowego Nordschleife. Na torze, który w ostatnich miesiącach przeszedł istotne modernizacje, swoje umiejętności zaprezentowało najnowsze Megane w wersji RS. W wersji Trophy. W wersji R. Megane RS Trophy-R.
BMW zaprasza na przyjęcie z okazji trzydziestych piątych urodzin modelu M5, ojca sportowych sedanów, bez których dzisiaj trudno sobie wyobrazić niemieckie autostrady. Z tej właśnie okazji na rynek trafi limitowana seria pod tytułem Edition 35 Jahre, w której umieszczono wszystko to, co w obecnym M5 jest najlepsze.
Marka Mini, która ma już dokładnie sześćdziesiąt lat, pokazała najmocniejsze, drogowe modele w swojej historii. To oczywiście kolejne maszyny z serii John Cooper Works. Tym razem jest nimi nowy duet Clubman oraz Countryman, który w parze przekracza sześćset koni mechanicznych, a pojedynczo zostawia daleko w tyle każdego swojego poprzednika.
Najlepiej sprzedający się model w gamie Audi chce sprzedawać się jeszcze lepiej. A wszystko za sprawą gruntownej modernizacji, która po ponad czterech latach od debiutu jak najbardziej należała się obecnej generacji A4, bo o tym aucie mowa. Jednocześnie kuracji odmładzającej poddano usportowione S4, które skręciło... w kierunku hybrydyzacji i Diesla.