W minionym tygodniu Formuła 1 po raz siódmy w ramach Grand Prix USA odwiedziła 5,5-kilometrową pętlę Circuit of the Americas. W dotychczasowej, krótkiej historii toru w Texasie wygrywali tylko dwaj kierowcy, w tym aż pięć razy Lewis Hamilton, który w miniony weekend miał okazję do sięgnięcia po swój piąty tytuł mistrza świata.
Audi, Alfa Romeo, Honda, Hyundai, Peugeot, Seat, Volkswagen czy Lynk & Co to marki, których samochody zobaczymy w przyszłym roku w różnego typu mistrzostwach turystyków. Marek tych nich nikomu przedstawiać nie trzeba. Prawie. Sprawa ma się zupełnie inaczej z Lynk & Co. Kim są, skąd pochodzą, dokąd zmierzają?
Do rodziny usportowionych crossoverów spod znaku czterech pierścieni dołączył niedawno najmniejszy z nich, model Q2, który w podstawowych wersjach został przedstawiony przez Audi ponad dwa i pół roku temu. Zwykłe Q2 startuje z poziomu 116 koni mechanicznych, zupełnie nowe SQ2 ma prawie trzy razy więcej mocy.
Grozili, straszyli, demonstrowali swoje możliwości, ucieleśniali swoje zamiary i ostrzegali przed tym, co może wydarzyć się w najbliższej przyszłości. I w końcu stało się. Pierwszy, 7-osobowy, luksusowy SUV wielkiego formatu od BMW jest już faktem. Maszyna nosi oznaczenie X7 i wejdzie oficjalnie na rynek za pół roku.
W przyszłym roku do boju na torach całej kuli ziemskiej ruszy zmodernizowane coupe NSX GT3, dzieło amerykańskiego Acura Motorsports, Honda Performance Development, japońskiego Mugen i włoskiego JAS Motorsport. Maszyna zastąpi model, który z sukcesami używany jest w różnych seriach wyścigowych od końca 2016 roku.
Panamerę drugiej generacji można było do tej pory nabyć w jednej z trzech wersji nadwoziowych i jednej z sześciu wersji napędowych, które dawały razem 16 kombinacji. Teraz dołączają do nich kolejne: dwie maszyny pod szyldem Gran Turismo Sport, używanym przez Porsche od lat sześćdziesiątych, Panamera GTS oraz Panamera GTS Sport Turismo.
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od założenia Ligier Automobiles. Francuska marka, kojarzona początkowo z samochodami sportowymi, trudni się aktualnie produkcją miejskich mikrosamochodów, a dzięki partnerstwie z zakładem Onroak Automotive może pochwalić się również wyścigowymi maszynami różnych klas. Najnowsza z nich to coupe JS2 R.
Po ponad pięciu miesiącach od pierwszego wyścigu super sezon World Endurance Championship osiągnął swój półmetek. Czwartą z ośmiu rund długodystansowych mistrzostw świata był wczorajszy wyścig na torze Fuji Speedway w Japonii. Tak samo, jak od początku sezonu faworytami do wygranej były dwie załogi jednej marki, Toyoty.
Japońskie Mitsuoka Motor, znane od kilkunastu lat z coupe Oroshi z silnikiem umieszczonym centralnie oraz licznych produkcji w stylu retro, przyszykowało kolejną, nietypową propozycję dla amatorów egzotycznej motoryzacji. Oto coupe Rock Star: z wyglądu klasyczne Corvette Sting Ray, a w warstwie technologicznej znana i lubiana Mazda MX-5.
Arteon, który pojawił się w ubiegłym roku, to stylowy Volkswagen chcący za wszelką cenę odciąć się od wizerunku "samochodu dla ludu". Model kilkanaście mięsięcy temu wyparł z rynku limuzynę CC i w pierwszej kolejności zadebiutował na rynku USA. Teraz przydarzyło mu się coś niecodziennego podczas wizyty w Australii.