Torowe samochody, które nie podlegają żadnym przepisom i seriom wyścigowym, a tym samym dają pełną swobodę swoim twórcom to temat, którym interesuje się coraz więcej marek. Tego typu maszyny wylansowało już Ferrari, McLaren, Aston Martin, Pagani czy wskrzeszony niedawno Brabham. Teraz z zupełnie nowym 935 dołącza do nich Porsche.
W ubiegłym roku gorący hatchback i30 N otworzył nowy rozdział w historii marki Hyundai, która zdecydowanym ruchem wkroczyła do jednego z najbardziej zatłoczonych segmentów wśród samochodów o sportowym zacięgiu. Teraz Koreańczycy wykonują kolejny ruch: do gamy swoich najmocniejszych modeli dorzucają i30 Fastback N.
Przymiarki szwajcarskiego GreenGT do wystawienia w 24-godzinnym wyścigu Le Mans eksperymentalnego samochodu karmiącego się wodorem trwają już prawie od dziesięciu lat, w ciągu których powstało kilka prototypów. W miniony weekend na torze Spa-Francorchamps w Belgii zadebiutował kolejny z nich, model o oznaczeniu LM PH2G.
Po blisko pięciu latach od premiery z katalogu BMW Motorsport zniknie wyścigowe coupe M235i. Jego miejsce zajmie model o wyższym numerze, który będzie miał zapewniony byt na kolejne dwa sezony. Najnowsza maszyna nosi oznaczenie M240i, a jej pierwszym celem jest długodystansowy puchar VLN, którego domem jest słynne Nordschleife.
Peugeot prezentuje wizję samochodu elektrycznego niedalekiej przyszłości z technologiami jazdy autonomicznej, któremu pojęcie zwykłego, masowego środka transportu i monotonii jest zupełnie obce. Oto coupe E-Legend, w którym na pierwszy plan wysuwa się przyjemność z jazdy. I przy okazji czerpie pełnymi garściami z blisko 120-letniej historii francuskiej marki.
Kolekcjonerzy Ferrari mają kolejny powód do zacieśnienia więzi z marką z Maranello i jeszcze uważniejszego śledzenia poczynań Włochów. A wszystko za sprawą limitowanych modeli zupełnie nowej serii, którą określono mianem "Icona". Dwaj pierwsi przedstawiciele dopiero co utworzonego gatunku to speedstery Monza SP1 i Monza SP2.
Ponad pięć lat temu AMG wylansowało swój pierwszy model w klasie kompaktów, który z miejsca wyznaczył nowe standardy. Było nim A 45, w którym z dwóch litrów i czterech cylindrów wyciśnięto aż 360 koni mechanicznych. Na kolejne A 45 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, a czas ten skróci A 35, najnowsze AMG najniższego szczebla.
W marcu tego roku Mercedes-AMG zaprezentował światu swój pierwszy model z dwiema parami drzwi, który nie bazuje na pospolitych limuzynach firmowanych przez Mercedes-Benza. Mocarną limuzynę GT pokazano od razu w najmocniejszych wersjach silnikowych. Teraz, przy okazji rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży, dołącza do nich najsłabsza: oto GT 43.
W ciągu nadchodzących miesięcy segment produkowanych seryjnie samochodów o napędzie elektrycznym po raz pierwszy zaatakuje wielka, niemiecka trójka klasy premium. Każda marka idzie w stronę SUV'ów: w tym miesiącu swoje modele pokazał Mercedes-Benz oraz Audi, na które BMW odpowiada konceptem super luksusowego krążownika Vision iNext.
Piętnasta z dwudziestu jeden rund tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 to już historia. Było nią niedzielne Grand Prix Singapuru, które rozgrywane jest na trasie rozciągniętej po ulicach Marina Bay pod osłoną nocy, przy sztucznym oświetleniu od 2008 roku. W ciągu dziesięciu lat trzy razy wygrywał tu Mercedes i trzy razy Red Bull.