Już za niecałe dwa tygodnie startuje piąty sezon mistrzostw świata elektrycznej Formuły E z zupełnie nowymi samochodami, kilkoma nowymi kierowcami i markami. Wśród debiutantów znajdzie się między innymi Nissan, który wejdzie w miejsce zwolnione przez Renaulta. Wydarzenie to przypieczętowano... prezentacją wyścigowego Leafa.
Kolekcjonerskich Ferrari nigdy nie brakuje: od limitowanych modeli topowych, poprzez edycje specjalne modeli niższych szczebli, poprzez stworzoną niedawno serię ikon, eksperymenty różnych zakładów nadwoziowych po jedyne w swoim rodzaju auta budowane na indywidualne zamówienia. W tej ostatniej kategorii znajdziemy najnowsze Ferrari, roadstera SP3JC.
Dni siódmej generacji Porsche 911 są już policzone, ale nie oznacza to, że jej rozwój dobiegł już końca, szczególnie jeśli chodzi o warianty torowe. W przyszłym roku na tory wjedzie zmodernizowane coupe klasy GT3, w mistrzostwach świata po raz kolejny zobaczymy RSR z silnikiem umieszczonym centralnie, a do kolekcjonerów trafi nowe 911 GT2 RS Clubsport.
We wrześniu poznaliśmy pierwsze Audi o napędzie elektrycznym, które wejdzie do produkcji masowej. A to tylko początek planów niemieckiej marki: w ciągu siedmiu najbliższych lat liczba modeli elektrycznym na zwiększyć się do kilkunastu. Jednym z nich ma być stylowa limuzyna, którą już dzisiaj zapowiada koncept E-Tron GT.
Cztery lat temu na świat przyszło sportowe GT, pierwszy model firmowany przez markę Mercedes-AMG. Maszyna od tamtego czasu rozmnożyła się do kilku wariantów, przejęła spory kawałek swojej niszy i na fundamentach słynnego Nordschleife zbudowała własną legendę. Teraz GT wchodzi w nowy etap swojej kariery, którą poprowadzi ewolucja GT R Pro.
Genesis, który dla europejskiego klienta pozostaje ciągle marką egzotyczną i niedostępną, pokazał odświeżone wcielenie swojego flagowego modelu, limuzyny noszącej oznaczenie G90. Luksusowy krążownik odsłonięto w Seulu, liczącej ponad dziesięć milionów mieszkańców stolicy Korei Południowej. Stamtąd ma ruszać na podbój kilku kontynentów.
Ostatnia zmiana Porsche 911 na zupełnie nowe miała miejsce osiem lat temu. Od tamtego czasu wyprodukowano ponad 218 tysięcy samochodów, a sprzedać wszystkich siedmiu generacji 911 od 1963 roku począwszy przekroczyła jeden milion sztuk. Teraz czas na zmiany: dziś rano w Los Angeles zadebiutowało zupełnie nowe 911 ósmej generacji.
Bentley Motors, które wielkimi krokami zbliża się do rozpoczęcia drugiego stulecia swojej działalności, ujawniło swój zupełnie nowy kabriolet. Maszyną, która zamierza przejąć kontrolę nad segmentem najbardziej luksusowych, otwartych grand tourerów jest Continental GT Convertible, zaprojektowany, opracowany i ręcznie zbudowany w Wielkiej Brytanii.
Kolejny sezon Formuły 1, w którym już kilka tygodni temu poznaliśmy mistrzów świata kierowców i konstruktorów, można uznać za zakończony. Zamknęło go Grand Prix Aby Dhabi, które zostało przyćmione m.in. przez zapowiedź sezonu 2019. W czwartek gruchnęła oficjalna informacja: Robert Kubica wraca do mistrzostw świata jako kierowca na pełen etat!
Najbardziej luksusowy i jednocześnie najmniejszy SUV na rynku kończy swój poprzedni żywot i zaczyna zupełnie nowy. Mowa o modelu Evoque, który firmowany jest przez Range Rovera i który w dotychczasowych formatach, wliczając nietypowy kabriolet, znany był od 2011 roku. Evoque drugiej generacji będzie starał się poprawić rekordowe wyniki swojego poprzednika.