Grozili, straszyli, demonstrowali swoje możliwości, ucieleśniali swoje zamiary i ostrzegali przed tym, co może wydarzyć się w najbliższej przyszłości. I w końcu stało się. Pierwszy, 7-osobowy, luksusowy SUV wielkiego formatu od BMW jest już faktem. Maszyna nosi oznaczenie X7 i wejdzie oficjalnie na rynek za pół roku.
W przyszłym roku do boju na torach całej kuli ziemskiej ruszy zmodernizowane coupe NSX GT3, dzieło amerykańskiego Acura Motorsports, Honda Performance Development, japońskiego Mugen i włoskiego JAS Motorsport. Maszyna zastąpi model, który z sukcesami używany jest w różnych seriach wyścigowych od końca 2016 roku.
Panamerę drugiej generacji można było do tej pory nabyć w jednej z trzech wersji nadwoziowych i jednej z sześciu wersji napędowych, które dawały razem 16 kombinacji. Teraz dołączają do nich kolejne: dwie maszyny pod szyldem Gran Turismo Sport, używanym przez Porsche od lat sześćdziesiątych, Panamera GTS oraz Panamera GTS Sport Turismo.
W tym roku mija dokładnie pięćdziesiąt lat od założenia Ligier Automobiles. Francuska marka, kojarzona początkowo z samochodami sportowymi, trudni się aktualnie produkcją miejskich mikrosamochodów, a dzięki partnerstwie z zakładem Onroak Automotive może pochwalić się również wyścigowymi maszynami różnych klas. Najnowsza z nich to coupe JS2 R.
Po ponad pięciu miesiącach od pierwszego wyścigu super sezon World Endurance Championship osiągnął swój półmetek. Czwartą z ośmiu rund długodystansowych mistrzostw świata był wczorajszy wyścig na torze Fuji Speedway w Japonii. Tak samo, jak od początku sezonu faworytami do wygranej były dwie załogi jednej marki, Toyoty.
Japońskie Mitsuoka Motor, znane od kilkunastu lat z coupe Oroshi z silnikiem umieszczonym centralnie oraz licznych produkcji w stylu retro, przyszykowało kolejną, nietypową propozycję dla amatorów egzotycznej motoryzacji. Oto coupe Rock Star: z wyglądu klasyczne Corvette Sting Ray, a w warstwie technologicznej znana i lubiana Mazda MX-5.
Arteon, który pojawił się w ubiegłym roku, to stylowy Volkswagen chcący za wszelką cenę odciąć się od wizerunku "samochodu dla ludu". Model kilkanaście mięsięcy temu wyparł z rynku limuzynę CC i w pierwszej kolejności zadebiutował na rynku USA. Teraz przydarzyło mu się coś niecodziennego podczas wizyty w Australii.
W latach osiemdziesiątych turbodoładowane bolidy McLarena z silnikami Porsche wygrały w ciągu czterech sezonów w 26 z 68 rund mistrzostw świata Formuły 1 i sięgnęły po dwa tytuły mistrzowskie wśród konstruktorów. Teraz, dzięki staraniom Lanzante, biorące w tym udział silniki trafią do... Porsche 911 Turbo generacji 930!
Za nami czterdzieste trzecie Grand Prix Japonii, sedemnasta z dwudzietu jeden rund sześćdziesiątego dziewiątego sezonu mistrzostw świata Formuły 1. Wyścig od 2009 roku rozgrywany jest nieprzerwanie na pętli Suzuka o długości około 5,8 kilometrów, na której przez cztery ostatnie lata z rzędu wygrywali kierowcy Mercedesa.
W tym roku mija pięćdziesiąta rocznica od pierwszej wygranej Holdena w prestiżowym wyścigu Bathurst 1000, który jest obecnie jedną z rund australijskiego pucharu Supercars Championship. Marka, która od ponad stu lat działa pod skrzydłami General Motors, przygotowała w takich okolicznosciach koncept futurystycznego ścigacza Time Attack.