Elektryczne mistrzostwa świata Formuły E mają już cztery lata, coraz bliżej uruchomienia są markowe puchary Jaguara oraz Tesli, kilka lat temu pierwszy samochód pokonał bez kropli benzyny całe okrążenie toru Le Mans i od kilku lat samochody elektryczne biją rekordy na Pikes Peak. Co będzie następne? Jedną z odpowiedzi dostarcza Spice-X.
Macan, crossover Porsche wpisujący się idealnie w panujące obecnie rynkowe trendy, przeszedł kurację odmładzającą. Model, który od kilku lat bije rekordy sprzedaży we własnym segmencie i skali całej marki, ma teraz wyglądać lepiej i oferować jeszcze więcej możliwości łączności z całym światem, swoim kierowcą i pasażerami.
Formuła 1 wybrała się na kilka tygodni wakacji. Ostatnim wyścigiem przed letnią przerwą było wczorajsze Grand Prix Węgier, dwunasta z dwudziestu jeden rund zaplanowanych na aktualny sezon. Wyścig na prawie 4,4-kilometrowej pętli Hungaroring pod Budapesztem jest nieodłączną częścią mistrzostw świata nieprzerwanie od 1986 roku.
Technologie wirtualnej rzeczywistości, sztucznej inteligencji oraz druku 3D zagościły już na stałe w przemyśle motoryzacyjnym i pozostaje tylko obserwować jak z każdym miesiącem znajdować będą coraz więcej zastosowań. Sportowy roadster Hackrod La Bandita to przykład na to, jak z ich wykorzystaniem będzie można projektować i produkować całe samochody.
Raz na jakiś czas na horyzoncie pojawiają się projekty samochodów, które straszą tysiącami koni mechanicznych i prędkościami, które kojarzone są z pasami startowymi dla samolotów, a nie drogami publicznymi. W taki właśnie rysopis idealnie wpisuje się coupe Arcanum marki Alieno, zapowiedź super sportowego potwora z przyszłości prosto z... Bułgarii.
McLaren Automotive zarysowało niedawno swój nowy, ambitny plan biznesowy i ogłosiło rozpoczęcie prac nad pełnoprawnym następcą hybrydowego supercoupe P1. Tymczasem "stary" P1 ma się ciągle świetnie. Sieje postrach tam, gdzie się pojawi i przeobraża się w coś nowego dzięki kaprysom właścicieli. Oto jego najnowsza ewolucja - wydłużony P1 GT.
Małe, sportowe samochodowy z filigranowym, otwartym nadwoziem są od początku świata domeną Brytyjczyków. Nie oznacza to jednak, że wyspiarze mają monopol na tego typu maszyny. Wręcz przeciwnie: chętnych na urozmaicenie rynku nie brakuje. Z drugiego krańca Europy nadchodzi pierwszy, sportowy model marki Adamastor. Jej ojczyzną jest Portugalia.
Formuła 1 wróciła w minionym tygodniu do Niemiec, które w mistrzostwach świata mają obecnie dwóch aktywnych kierowców, w tym jednego z czterema mistrzowskimi tytułami w swoim dorobku. Wczorajszy wyścig u naszych zachodnich sąsiadów był już jedenastą z dwudziestu jeden rund zaplanowanych na aktualny, sześćdziesiąty dziewiąty sezon.
Słynny "Garbus", który dał początek Volkswagenowi, od zawsze był wdzięcznym tematem wszelkiego typu modyfikacji, od oryginalnego, przedwojennego projektu zaczynając po zupełnie nowe wcielenia, które weszły na rynek w tym stuleciu. Nietuzinkową interpretację tych pierwszych oferuje zakład Georga Memminga, Memminger.
Nico Hulkenberg, kierowca zespołu Renaulta w Formule 1 i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, może pochwalić się kolejnym, drogowym samochodem, do którego powstania przyłożył przysłowiową rękę. Mowa o najnowszym Megane RS Trophy, który prężnie opuszcza oddział Renault Sport z poleceniem dominacji swojego segmentu.