Zakłady trudniące się renowacją i modernizacją 911 z przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych już kilka lat temu osiągnęły poziom, na którym produkują mechaniczne dzieła sztuki, wykraczające daleko poza to, co oryginalnie wymyśliła sobie fabryka w Stuttgarcie. Czy podobny los spotka inne modele Porsche? Popatrzmy na 959 SC.
Shelby American uruchamia limitowaną produkcję dwóch nowych modeli, które nie do końca są takie nowe. Pierwszy z nich to kontynuacja GT500 Super Snake na bazie Mustanga z lat sześćdziesiątych. Drugi to autorski roadster Series 2, zmodernizowany pod każdym względem model, który oryginalnie został wylansowany pod koniec minionego stulecia.
Pod koniec marca Volkswagen oddał w Wolfsburg w ręce właściciela setny egzemplarz wyścigowego Golfa GTI w specyfikacji TCR. Popularność torowego modelu sprawiła, że marka zaczęła drążyć temat jeszcze głębiej i... pokazała w tym miesiącu koncept odpowiednika przeznaczonego do poruszania się po drogach publicznych.
Od chwili debiutu w 2014 roku rodzina modeli o nazwie GT ze stajni AMG rozrosła się do tylu wariantów, że bez sięgnięcia do źródeł trudno wymienić i rozróżnić je wszystkie, a na domiar złego w tym roku do coupe i roadstera dołączyła czterodrzwiowa limuzyna. Teraz jest tego wszystkiego jeszcze więcej - Niemczy zaprezentowali właśnie wersję GT S Roadster.
W niedzielę najlepszym wynikiem w historii Aston Martina zakończył się 24-godzinny wyścig na Nürburgringu: 7-letni model V12 Vantage GT3 z numerem 007 pozwolił na dojechanie do mety na miejscu czwartym. Dwa dni wcześniej Brytyjczycy otworzyli w tym samym miejscu nową placówkę Performance Centre i pokazali premierowe coupe DB11 AMR.
Za nami pierwsze, europejskie grand prix Formuły 1 w tym roku: wyścig na blisko 4,7-kilometrowym torze Circuit de Barcelona-Catalunya w Montmelo, który gości mistrzostwa świata nieprzerwanie od 1991 roku. W tym samym miejscu na przełomie lutego i marca miały miejsce oficjalne, przedsezonowe testy. Ale tor wyglądał wtedy zupełnie inaczej: padał śnieg!
W ten weekend ponad czterdzieści samochodów marki Porsche wystartuje w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu. Wśród nich znajdziemy wiele 911 GT3 R po ostatniej aktualizacji, którego dni są już policzone. Dlaczego? W tym samym miejscu odsłonięto w piątek zupełnie nowe 911 klasy GT3, które ruszy do walki w przyszłym sezonie.
BMW wprowadza na rynek swój drugi model pod szyldem Competition i zapowiada jednocześnie osobną serię aut z oddziału oddziału M, które będą wyróżniać się między innymi podniesioną mocą silnika. Pierwszym Competition było 410-konne coupe M2, które pokazano w połowie kwietnia. Drugim jest limuzyna M5 o mocy o ponad połowę większej.
Stało się: po latach od pierwszych, oficjalnych zapowiedzi i miesiącach kampanii reklamowej obiegającej całą kulę ziemską Rolls-Royce pokazał publicznie pierwszy w swojej historii pojazd, który można zaliczać do szeroko rozumianych SUV'ów. Model o nazwie Cullinan pozwoli dotrzeć tam, gdzie nie dotarł żaden inny samochód marki od blisko stu lat.
W zupełnie nowym Vantage z widlastą, turbodoładowaną ósemką od AMG brylują już pierwsi właściciele, a wersja wyścigowa ma za sobą debiut torowy w mistrzostwach świata WEC. Aston Martinowi pozostało jeszcze ostateczne rozprawienie się ze starym Vantage. Ze światem, którego już nie ma żegna się limitowany V600 z wolnossącym V12.