W tym roku minie dokładnie dwadzieścia lat od debiutu pierwszego, seryjnego coupe TT ze stajni Audi i cztery lata od wejścia na rynek trzeciej generacji modelu. To właściwy moment na modernizację auta, które od samego początku jest jednym z liderów swojego segmentu, znajdującym każdego roku kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy nowych właścicieli.
Zupełnie nowa, oczekiwana od lat Supra jest coraz bliższa ukończenia i trafienia do sprzedaży na całym świecie. Japońskie, sportowe coupe pokazano w minionym tygodniu po raz pierwszy publicznie w ruchu. Dokładnie zamaskowany prototyp Toyoty miał swoją światową premierę podczas zakończonego w niedzielę Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Na dołączenie do krajów, które mogą pochwalić się produkcją szeroko rozumianych egzotycznych samochodów o sportowym charakterze szykują się... Indie. Azjatyckie państwo reprezentować chce Vazirani Automotive, które szykuje model Shul. Stylistycznie i technologicznie auto nie powinno mieć żadnych długów wobec XXI wieku.
Trzy miesiące temu Pininfarina ogłosiła, że wraca do produkcji samochodów drogowych. Tym razem nie na zamówienie kogoś z zewnątrz, ale pod własnym szyldem oddziału Automobili Pininfarina. Pierwszy model marki, skrywający się pod oznaczeniem PF0, pojawi się za kilka lat i nie będzie dostępny zwykłym śmiertelnikom.
Francja może pochwalić się swoim kolejnym super samochodem, który pojawił się właściwie znikąd. To pierwszy model zakładów Prato Automobiles, które swoją działalność utrzymywały do niedawna w ścisłej tajemnicy. Maszynę nazwano Orage i wyposażono w jeden z najmocniejszych, wolnossących silników w historii motoryzacji.
Noble Automotive zapowiada swój zupełnie nowy, sportowy model, który powiększy ofertę marki do dwóch aut. Maszyna, która stanie stopień niżej od adresowanego do purystów supercope M600, będzie nosiła oznaczenie M500 i będzie wyróżniała się między innymi znacznie większym zamiłowaniem do codziennego użytkowania.
Widlaste ósemki to jedne ze specjalności Aston Martina, niegdyś wolnossące, dziś podwójnie turbodoładowane i dostarczane przez AMG. Nie oznacza to jednak, że tych pierwszych nie można już dostać. W ofercie ciągle znajdziemy specjalne edycje Vantage poprzedniej generacji, a jeśli ładnie poprosimy do otrzymamy V8 w jeszcze bardziej nietypowym opakowaniu.
Levante, któremu nie powodzi się w niszy luksusowych SUV'ów tak dobrze, jak życzyłby sobie jego producent, próbuje nadgonić zaległości kolejnym wariantem o ponadprzeciętnej mocy. Najnowsza ewolucja włoskiej maszyny nosi oznaczenie GTS i zasilana jest silnikiem, którego moc przekracza pół tysiąca koni mechanicznych.
Atom ze stajni brytyjskiego Ariel Motor, jeden z nielicznych samochodów sportowych, które łączą w jedną, skondensowaną całość człowieka, maszynę i przyrodę, odpowiada na wezwanie o gotowość bojową. Stary Atom, o którym od jakiegoś czasu było dość cicho, przechodzi do historii, a do działania wkracza zupełnie nowy Atom czwartej generacji.
W czerwcu Dodge przedstawił zmodernizowaną rodzinę modeli z rodziny Challengera, współczesnych muscle carów z jedną parą drzwi. Dla szukających podobnej mocy i wrażeń, dla których z jakiś powodów samochody tego typu nie są odpowiednie, czeka alternatywa z dwiema parami drzwi. To Charger. Charger, który również przeszedł modernizacje.