Lunaz Range Rover Classic - Paląca kwestia
Angielskie Lunaz, które w ubiegłym roku dało się poznać jako zakład specjalizujący się w renowacji klasycznych Jaguarów, Bentley'ów oraz Rolls-Royce'ów i przeróbkach każdego z nich na napęd elektryczny, rozszerza swoją ofertę o kolejnego klasyka z miejscowymi korzeniami. Tym razem na stole operacyjnym wylądował Range Rover pierwszej generacji.
Pierwszy Range Rover przyszedł na świat w 1970 roku jako luksusowa terenówka z przeszło 3,5-litrowym silnikiem V8 o mocy blisko 140 koni mechanicznych. Stale modernizowany model produkowano aż do połowy lat dziewięćdziesiątych, kiedy to zadebiutowała druga generacja i kiedy to palce w angielskiej marce zaczęło maczać BMW. Oznacza to, że Lunaz ma ogromne pole do manerwu: w ciągu przeszło dwudziestu pięciu lat produkcji powstało tyle egzemplarzy, że nikt nie powiniem mieć za złe jeśli kilkadziesiąt z nich pozbędzie się silników spalinowych na rzecz zupełnie nowego, elektrycznego układu napędowego (Lunaz instaluje własne rozwiązania).
Klasyczny Range Rover w wydaniu działającego oficjalnie od początku 2018 roku Lunaz będzie oferowany w dwóch wersjach: Town oraz Country z normalnym lub wydłużonym rozstawem osi, jedną lub dwiema parami drzwi oraz kompletne zmodyfikowaną i unowocześnioną kabiną z naciskiem na komfort pasażerów siedzących z tyłu, w której znajdzie się współczesna elektronika. W przypadku Country będziemy mieli do dyspozycji napęd przenoszony na obie osie, nowe zawieszenie, nowy układ hamulcowy, tryby jazdy przystosowane do wypadów w teren oraz dodatkową przestrzeń bagażową. Modele Town będą adresowane do tych, którzy wąlą być wożeni niż prowadzić. Znajdziemy w nich m.in. barek. Dla najbardziej wybrednych dostępna będzie również trzecia specyfikacji: Safari, czyli... Range Rover bez dachu.
Dokładna specyfikacja techniczna elektrycznego Range Rovera Classic nie jest jeszcze znana. Lunaz deklaruje, że na początkowym etapie planuje przygotować pięćdziesiąt samochodów, z których pierwsze mają zostać oddane w ręce właścicieli latem przyszłego roku. Cena: co najmniej 245 tysięcy funtów, nie wliczając lokalnych podatków (aktualnie to równowartość ponad 1,2 miliona złotych). W ofercie Lunaz oprócz Range Roverów znajdziemy roadstery i coupe XK120, XK140 oraz XK150 od Jaguara z lat 1948-1957, coupe i limuzyny Continental oraz Flying Spur produkowane przez Bentley'a w latach 1955-1965, a także limuzynę Phantom od Rolls-Royce'a, której młodość przypadała na lata sześćdziesiąte.
Źródło/zdjęcia: Lunaz, lunaz.design Lunaz Range Rover Classic na forumRange Rover Classic - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum