Po ponad pięciu miesiącach od pierwszego wyścigu super sezon World Endurance Championship osiągnął swój półmetek. Czwartą z ośmiu rund długodystansowych mistrzostw świata był wczorajszy wyścig na torze Fuji Speedway w Japonii. Tak samo, jak od początku sezonu faworytami do wygranej były dwie załogi jednej marki, Toyoty.
Japońskie Mitsuoka Motor, znane od kilkunastu lat z coupe Oroshi z silnikiem umieszczonym centralnie oraz licznych produkcji w stylu retro, przyszykowało kolejną, nietypową propozycję dla amatorów egzotycznej motoryzacji. Oto coupe Rock Star: z wyglądu klasyczne Corvette Sting Ray, a w warstwie technologicznej znana i lubiana Mazda MX-5.
Arteon, który pojawił się w ubiegłym roku, to stylowy Volkswagen chcący za wszelką cenę odciąć się od wizerunku "samochodu dla ludu". Model kilkanaście mięsięcy temu wyparł z rynku limuzynę CC i w pierwszej kolejności zadebiutował na rynku USA. Teraz przydarzyło mu się coś niecodziennego podczas wizyty w Australii.
W latach osiemdziesiątych turbodoładowane bolidy McLarena z silnikami Porsche wygrały w ciągu czterech sezonów w 26 z 68 rund mistrzostw świata Formuły 1 i sięgnęły po dwa tytuły mistrzowskie wśród konstruktorów. Teraz, dzięki staraniom Lanzante, biorące w tym udział silniki trafią do... Porsche 911 Turbo generacji 930!
Za nami czterdzieste trzecie Grand Prix Japonii, sedemnasta z dwudzietu jeden rund sześćdziesiątego dziewiątego sezonu mistrzostw świata Formuły 1. Wyścig od 2009 roku rozgrywany jest nieprzerwanie na pętli Suzuka o długości około 5,8 kilometrów, na której przez cztery ostatnie lata z rzędu wygrywali kierowcy Mercedesa.
W tym roku mija pięćdziesiąta rocznica od pierwszej wygranej Holdena w prestiżowym wyścigu Bathurst 1000, który jest obecnie jedną z rund australijskiego pucharu Supercars Championship. Marka, która od ponad stu lat działa pod skrzydłami General Motors, przygotowała w takich okolicznosciach koncept futurystycznego ścigacza Time Attack.
Od kilku tygodni trwają terenowe testy pierwszego, wyścigowego McLarena zbudowanego na bazie coupe 720S, który w przyszłym roku pojawi się we wszelkiego rodzaju mistrzostwach GT3. Przy okazji brytyjska marka poszerza ofertę związaną z samochodem drogowym i poprawia jego przygotowanie do jazdy torowej. Oto 720S w nowej specyfikacji Track Pack.
Renault kontynuuje opowieść o autonomicznych samochodach przyszłości i powiększa serię konceptów EZ, z których każdy prezentuje inne podejście do tematu. Trzecim modelem z tej serii jest EZ-Ultimo, wizja luksusowej limuzyny, którą jakiś czas temu można było przyłapać podczas produkcji materiałów promocyjnych na ulicach Warszawy.
Do akcji w przyszłym roku wkroczy kilka nowych, wyścigowych samochodów popularnej klasy GT3. Swoje maszyny na nadchodzący sezon pokazały już marki Aston Martin, Lamborghini, McLaren oraz Porsche. W tym miesiącu swoje dzieło zaprezentowało również Audi. Oto gruntowni zmodernizowana druga seria drugiej generacji torowego R8 LMS.
Od 1975 roku na całym świecie sprzedano ponad 15 milionów egzemplarzy BMW serii 3, co czyni niemiecką maszynę najlepiej sprzedającym się samochodem szeroko rozumianego segmentu premium i najważniejszym modelem w ofercie bawarskiej marki. W tym miesiącu "Trójka" doczekała się zupełnie nowej, siódmej już generacji.