Za nami pierwsze, europejskie grand prix Formuły 1 w tym roku: wyścig na blisko 4,7-kilometrowym torze Circuit de Barcelona-Catalunya w Montmelo, który gości mistrzostwa świata nieprzerwanie od 1991 roku. W tym samym miejscu na przełomie lutego i marca miały miejsce oficjalne, przedsezonowe testy. Ale tor wyglądał wtedy zupełnie inaczej: padał śnieg!
W ten weekend ponad czterdzieści samochodów marki Porsche wystartuje w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu. Wśród nich znajdziemy wiele 911 GT3 R po ostatniej aktualizacji, którego dni są już policzone. Dlaczego? W tym samym miejscu odsłonięto w piątek zupełnie nowe 911 klasy GT3, które ruszy do walki w przyszłym sezonie.
BMW wprowadza na rynek swój drugi model pod szyldem Competition i zapowiada jednocześnie osobną serię aut z oddziału oddziału M, które będą wyróżniać się między innymi podniesioną mocą silnika. Pierwszym Competition było 410-konne coupe M2, które pokazano w połowie kwietnia. Drugim jest limuzyna M5 o mocy o ponad połowę większej.
Stało się: po latach od pierwszych, oficjalnych zapowiedzi i miesiącach kampanii reklamowej obiegającej całą kulę ziemską Rolls-Royce pokazał publicznie pierwszy w swojej historii pojazd, który można zaliczać do szeroko rozumianych SUV'ów. Model o nazwie Cullinan pozwoli dotrzeć tam, gdzie nie dotarł żaden inny samochód marki od blisko stu lat.
W zupełnie nowym Vantage z widlastą, turbodoładowaną ósemką od AMG brylują już pierwsi właściciele, a wersja wyścigowa ma za sobą debiut torowy w mistrzostwach świata WEC. Aston Martinowi pozostało jeszcze ostateczne rozprawienie się ze starym Vantage. Ze światem, którego już nie ma żegna się limitowany V600 z wolnossącym V12.
Za niecały miesiąc od wydzielenia z szeregów Citroena marki DS miną dokładnie cztery lata. Oddział DS Automobiles, nastawiony na samochody stylowe i luksusowe, puszcza przy tej okazji wodze fantazji i pokazuje wizję luksusowego pojazdu nieco dalszej przyszłości. Oto koncept o nazwie X E-Tense, maszyna na rok 2035 i kolejne.
W ten weekend od sześciogodzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps w Belgii rozpoczął się przejściowy super sezon długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata World Endurance Championship, które rozgrywane są od 2012 roku. Wieloklasowy puchar w zmienionej formie przyciągnął nowe zespoły, nowe marki, nowych kierowców i nowe maszyny.
Nie jest żadną tajemnicą, że już następnego dnia po odebraniu zupełnie nowego Lotusa możemy dowiedzieć się, że Anglicy wypuścili na świat model jeszcze doskonalszy - lżejszy, mocniejszy, wydajniejszy aerodynamicznie - i że nasze nowe auto nagle nabawiło się braków, o których jeszcze wczoraj nie miało pojęcia. Poznajcie nowe Exige w specyfikacji Sport 410.
W tym roku mija 70 lat od pierwszego wyścigu Jacka Brabhama, późniejszego wielokrotnego mistrza świata Formuły 1 w roli kierowcy i konstruktora. To okazja do przypieczętowania powrotu marki Brabham, nad którym pracowano w ukryciu przez kilka ostatnich lat. Oto super coupe BT62, pierwszy Brabham dwudziestego pierwszego wieku.
Obranie kursu na Chiny, przymusowe lub dobrowolne, zmieniło już losy wielu marek, wliczając producentów egzotycznych aut sportowych. Do tego właśnie grona należą maszyny projektowane przez Rolanda Gumperta, który kilka lat temu rozstał się ze swoim przedsięwzięciem. Teraz firmuje nowe, a coupe RG Nathalie, to jego pierwsza propozycja.