Atom ze stajni brytyjskiego Ariel Motor, jeden z nielicznych samochodów sportowych, które łączą w jedną, skondensowaną całość człowieka, maszynę i przyrodę, odpowiada na wezwanie o gotowość bojową. Stary Atom, o którym od jakiegoś czasu było dość cicho, przechodzi do historii, a do działania wkracza zupełnie nowy Atom czwartej generacji.
W czerwcu Dodge przedstawił zmodernizowaną rodzinę modeli z rodziny Challengera, współczesnych muscle carów z jedną parą drzwi. Dla szukających podobnej mocy i wrażeń, dla których z jakiś powodów samochody tego typu nie są odpowiednie, czeka alternatywa z dwiema parami drzwi. To Charger. Charger, który również przeszedł modernizacje.
Brytyjskie grand prix było nieprzerwanie od pięciu sezonów domeną Mercedesa, a od czterech lat specjalnością aktualnego mistrza świata, Lewisa Hamiltona, który wygrał tu od 2014 roku cztery razy z rzędu. Czy seria sukcesów niemieckiego zespołu i angielskiego kierowcy rozciągnęła się również na obecny sezon? Odpowiedź poznaliśmy w niedzielę po południu.
RS6, które fabrycznie dysponuje mocą 560 koni mechanicznych i z którego tunerzy wyciskają dodatkowe setki koni, to już za mało. Abt Sportsline, które w spółce z Audi startuje w elektrycznej Formule E, przygotowało prototyp wznoszący RS6 na kolejny poziom. Oto hybrydowe RS6-E o mocy przeszło tysiąca koni mechanicznych!
Koenigsegg Automotive zamyka jeden z najważniejszych i najdłuższych rozdziałów w swojej historii. Końca dobiegł okres panowania przeszło 1000-konnych modeli z rodziny Agera, którą przedstawiono światu na początku 2010 roku. Jej dwaj ostatni przedstawiciele opuścili w tym tygodniu fabrykę marki w Ängelholm. To specjalne edycje Thor oraz Vader.
Do wejścia na gwałtownie powiększający się segment samochodów elektrycznym, systemów jazdy zautomatyzowanej i autonomicznej, które mają zmienić rolę i postrzeganie samochodu, szykuje się kolejna firma, o której jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał. Tym razem mowa o Future Mobility Corporation, które firmuje swoje auta marką Byton.
Zaledwie kilkanaście dni i wyścig Formuły 1 w każdą z trzech niedziel: czegoś takiego w historii Formuły 1 jeszcze nie było. Wyczerpującą serię rozpoczęto we Francji, z której przeniesiono się od razu do Austrii na pętlę Red Bull Ring. To właśnie tu odbyła się wczoraj dziewiąta z dwudziestu jeden rund mistrzostw świata.
W tym roku minęło dokładnie pięćdziesiąt lat od założenia włoskiego studia ItalDesign przez Giorgetto Giugiaro i wkrótce minie pięćdziesiąt lat od pokazania przez Nissana pierwszego modelu Skyline typu GT-R. To świetna okazja do pierwszego połączenia sił obu firm. Tak właśnie powstał jedyny w swoim rodzaju prototyp GT-R50.
Dokonało się. Dziś rano zespół Porsche i Timo Bernhard, dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans, pobili ponad 35-letni, absolutny rekord przejazdu pętli Nürburgring Nordschleife. Słynne "Zielone Piekło" o długości 20,8 kilometra w starciu z ponad tysiąckonnym prototypem 919 Hybrid Evo nie miało najmniejszych szans.
Kilka dni temu na licytacji w Connecticut sprzedano za okrągły milion dolarów niezwykłą parę mocarnych maszyn marki Dodge: ostatniego Vipera oraz ostatniego Challengera w oburzającym wcieleniu SRT Demon. Ten pierwszy znika z rynku na stałe, ten drugi nie do końca: jego duch opanował zmodernizowanego Challengera, który przybrał imię Redeye.