Niecałe dziesięć lat temu o Mare Rimacu, który przerobił stary driftowóz BMW na pojazd elektryczny, słyszeli tylko wtajemniczeni. Dziś chorwacki konstruktor buduje własne samochody, pracuje dla Koenigsegga czy Aston Martina i doradza innym firmom. Jego najnowsze dzieło to model C_Two, który na rozwinięcie 100 km/h potrzebuje tylko... dwóch sekund!
Giorgetto Giugiaro, założyciel studia ItalDesign, kilka lat temu wycofał się razem z synem Fabrizio z własnego przedsiębiorstwa, które zostało przejęte przez Volkswagena. Nie oznacza to, że talenty Włochów zaczęły się marnować. Duet Giugiaro nieustannie pracuje dla innych marek i tworzy nowe wizje pod swoim nowym szyldem, GFG Style.
Najlepiej sprzedające się samochody o napędzie elektrycznym to w tej chwili niewielkie auta najniższych segmentów. Czasy jednak bardzo szybko się zmieniają i do podboju rynku szykuje się od dawna kilka limuzyn dużego formatu z Porsche na czele. Wśród nich nie brakuje również debiutantów, jak choćby chińskie Lvchi Auto z modelem o nazwie Venere.
W styczniu na pętli Daytona zadebiutowało zupełnie nowe, wyścigowe BMW o oznaczeniu M8. Maszyna nie ma jeszcze swojego odpowiednika drogowego, a jego pojawienie się zwiastował w maju ubiegłego roku koncept coupe serii 8. Teraz okazuje się, że Niemcy planują również wersję z dwiema parami drzwi. Oto koncept M8 Gran Coupe.
Morgan Motor Company świętuje pięćdziesiąte urodziny modelu Plus 8, swojej pierwszej maszyny, która napędzana była widlastą ósemką. Z tej właśnie okazji na rynek trafi limitowana seria urodzinowego, współczesnego Plus 8 ze specjalnym wykończeniem i wyposażeniem, który zgodnie z tradycją marki nie odbiega zbytnio od swojego przodka.
Renault drąży wątek całkowicie autonomicznych samochodów, współdzielenia osobistych środków transportu i inteligentnych miast, w których ludzie, maszyny i budynki tworzą jeden organizm. Jednym z pojazdów, które miałyby funkcjonować w przyszłości w takim właśnie systemie jest koncept o nazwie Ez-Go, który można zobaczyć i dotknąć już dziś.
AMG, które od 1999 roku należy w całości do Daimlera miało w ciągu ostatnich dwudziestu lat tylko dwie okazje do samodzielnego przygotowania modelu firmowanego własnym znaczkiem. Pierwszą był model SLS sprzed prawie dziesięciu lat, drugą GT, który zadebiutował cztery lata temu. Teraz AMG może chwalić się swoim trzecim dzieckiem: czterodrzwiowym GT.
Do startu siódmego sezonu World Endurance Championship pozostały niecałe dwa miesiące, podczas których powinny rozwiać się ostatnie wątpliwości i tajemnice dotyczące mistrzostw świata. Najwięcej z nich skrywa pełna nowych samochodów najwyższa grupa LMP1, która największy kryzys ma za sobą. W tym roku wróci do niej Rebellion Racing.
Eadon Green, które wylansowało w ubiegłym roku kolekcjonerskie coupe w stylu retro o nazwie Black Cullin, poszerza obraną ścieżkę i prezentuje swój kolejny model. Nową maszynę nazwano Zeclat i utrzymano w tym samym stylu, co poprzednią. Z dodatkiem mocy, pomocy aerodynamicznych oraz technologii właściwych obecnemu stuleciu.
Valkyrie, niesamowity projekt samochodu sportowego od Aston Martin i Red Bulla, kilkukrotnych mistrzów świata Formuły 1, jest coraz bliżej ukończenia. Samochód trafi tylko do kilkuset osób na całym świecie w wersji przeznaczonej do poruszania się po zwykłych drogach lub tylko torach wyścigowych. Bestię torową oznaczono dodatkowym członem AMR Pro.