Piętnasta z dwudziestu jeden rund tegorocznych mistrzostw świata Formuły 1 to już historia. Było nią niedzielne Grand Prix Singapuru, które rozgrywane jest na trasie rozciągniętej po ulicach Marina Bay pod osłoną nocy, przy sztucznym oświetleniu od 2008 roku. W ciągu dziesięciu lat trzy razy wygrywał tu Mercedes i trzy razy Red Bull.
Przy okazji wyścigu na Nürburgringu w ramach pucharu Lamborghini Super Trofeo Europe zadebiutował nowy Huracan GT3 Evo, dedykowany międzynarodowym i lokalnym mistrzostwom dla samochodów klasy GT3. Pierwszy wyścig, w którym zobaczymy włoską maszynę w starciu z rywalami z całego świata, będzie miał miejsce w styczniu.
W tym roku minęło pięć lat od debiutu pierwszych hot hatchy marki Kia, modeli Cee'd GT oraz Pro_cee'd GT. Dziś koreański producent ma w swojej ofercie jeszcze więcej modeli o sportowym zacięciu, kończąc na tylnonapędowej limuzynie Stinger GT. Teraz w specyfikacji GT pokazuje się również zupełnie nowy Ceed trzeciej generacji.
SUV'y marki BMW, pod którymi bez żadnych zahamowań podpisuje się oddział M, zaczynają się od mocarnego X5 M, które doczeka się wkrótce zmiany generacji. Poniżej grasują X2 oraz X3, którymi oddział M tak bardzo się nie interesuje. X3 zatrzymuje się na 360-konnym M40i, a zupełnie nowe X2 po roku od premiery doczekało się wariantu M35i.
Najmniejsze i najbardziej wnerwione modele z rodziny Fiata, auta serii 500, przeszły kurację odmładzającą, która pobudza je do jeszcze żywszego opierania się prawom fizyki i zachęca do manifestowania własnej odrębności. Mowa o maluchach firmowanych przez markę Abarth, które przybrały oznaczenie 595 i 695. Przy okazji zmodernizowano różnież większego 124 Spidera.
Coraz większymi krokami zbliża się pierwszy, seryjny samochód marki Aston Martin o napędzie elektrycznym. Właśnie taka rola przypadnie limuzynie Rapide E, którą prawie trzy lata temu zwiastował prototyp RapidE. Brytyjczycy nie pokazują jeszcze finalnego pojazdu, ale zdradzają już najważniejsze detale techniczne.
Legendy polskiej motoryzacji od lat stanowią temat burzliwych dyskusji i działań, szczególnie jeśli chodzi o prostowanie faktów i próby wskrzeszenia niektórych modeli. Te ostatnie kończą się bardzo różnie i tylko w niektórych przypadkach mamy do czynienia z czymś namacalnym. Taki stan rzeczy może zmienić KHM Motor Poland.
Kilkanaście miesięcy temu z europejskich rynków zniknęła Lancia, której działalność ograniczono do Włoch i produkcji miejskiego malucha Ypsilon. Nic nie wskazuje na to, aby taki stan rzeczy miał ulec zmianie, ale nie oznacza to, że nie ma osób, które przyszłość marki widzą inaczej. W związku z tym do akcji wkracza Automobili Amos.
Formuła 1 opuściła już Europę. Ostatnią rundą tegorocznych mistrzostw świata na naszym kontynencie było wczorajsze Grand Prix Włoch na pętli Monza, najszybszym torze w całym kalendarzu. Domowy wyścig Ferrari od lat nie był mocną stroną zespołu. Ferrari wygrało tu ostatni raz w 2010 roku, a od roku 2014 niepodzielnie dominował tu Mercedes.
Z okazji pięćdziesięciolecia produkcji sportowych samochodów marki Porsche oddział Porsche Classic cofnął się w czasie do lat dziewięćdziesiątych i... od podstaw zbudował zupełnie nowy egzemplarz 911 Turbo generacji 993 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Specjalnie przygotowany samochód pokryto farbą w złotym kolorze.