Już wkrótce na rynek wróci Supra, jedno z największych imion wśród sportowych samochodów z japońskiej ziemi. Toyota zakończyła produkcję modeli o tej nazwie w 2002 roku, zostawiając w swojej ofercie wielką dziurę - Supra nie miała następcy. W tym miesiącu na wystawie w Genewie pokazano pierwszy przedsmak przyszłości, koncept GR Supra Racing.
Volkswagen nieprzerwanie utwardza grunt pod nadejście nowej ery, w której dzisiejsze samochody spalinowe mają zostać całkowicie wyparte przez auta elektryczne, a miejsce kierowcy zajmie elektronika. Takie właśnie przemiany zwiastuje seria konceptów o oznaczeniu ID. Czterodrzwiowa, autonomiczna limuzyna Vizzion to najnowszy z nich.
Veyron, który kilka lat temu cieszył się tytułem najszybszego, produkowanego seryjnie samochodu na świecie, nigdy nie był projektowany jako maszyna mająca rozprawiać się z torami wyścigowymi. W przypadku jego następcy Bugatti obrało inną taktykę, na co wskazywał choćby tryb jazdy Handling. W najnowszym Chironie Sport marka idzie jeszcze dalej.
David Brown Automotive, które ma swojej stajni dwa zupełnie różne modele, rozrosło się do rozmiarów, które wymusiły dokładnie rok temu zmianę siedziby i miejsca produkcji. Niewielki zakład przeniósł się w okolice słynnego toru Silverstone. Fakt ten przypieczętowuje edycja specjalna grand tourera Speedback - Silverstone Edition.
Pierwsze Alpine tego stulecia, małe coupe A110, które do tej pory dostępne było tylko w limitowanej specyfikacji Premiere Edition, wchodzi do regularnej produkcji i wjeżdża na tory wyścigowe. Ofertę francuskiej marki wypełnią dwa kolejne poziomy wyposażenia, a obok A110 Cup, pomyślanego o markowym pucharze, stanie torowe A110 GT4.
Gdy niecałe trzy miesiące temu McLare zaprezentował model Senna, określany przez siebie jako samochód wyścigowy na zwykłe drogi, wydawało się, że sprawy zaszły wystarczająco daleko i na oswojenie się z bestią w Woking mamy wystarczająco dużo czasu. Nic z tego. Kolejne granice przekracza torowy Senna GTR, który wstępu na zwykłe drogi nie ma.
Bentley rozpoczyna przygodę z silnikami elektrycznymi, których w przyszłości w ofercie prestiżowej marki z Wielkiej Brytanii będzie tylko przybywać. Jako pierwszy na rynek z nowymi technologiami wchodzi model Bentayga, majestatyczny SUV z najwyższej półki osiągów i luksusu, który teraz dostępny będzie również jako hybryda typu plug-in.
Zaangażowanie Porsche w samochody elektryczne sięga coraz głębiej. Pod koniec roku niemiecka marka dołączy do mistrzostw świata Formuły E, a od kilku lat pracuje nad siecią ładowania baterii i swoim pierwszym, seryjnym autem o napędzie elektrycznym. Kilka lat temu zwiastował je koncept limuzyny Mission E. Teraz dołącza do niej wizja Cross Turismo.
Innowacyjna, aktywna aerodynamika, zwiększona moc, zmniejszona masa, nowe strojenie podwozia i szereg innych zbiegów w ostatnich kilkunastu miesiącach doprowadziły Huracana ze stajni Lamborghini do nowych rekordów okrążeń torów wyścigowych na całym świecie, od Nordschleife zaczynając. W tym roku coupe podzieliło się swoimi talentami ze Spyderem.
Seat otworzył worek z modelami swojej nowej marki Cupra, o której wydzieleniu usłyszeliśmy oficjalnie kilka tygodni temu. Jako pierwszy pod nowym szyldem ukazał się 300-konny SUV Ateca. Jednocześnie zapowiedziano Ibizę, Aronę i pokazano torowe TCR na bazie Leona. Na koniec zostawiono największą niespodziankę: elektrycznego e-Racera.