McLaren Automotive przekazało w ręce swoich oddanych klientów kolejną partię unikatowych samochodów, które przygotowano na specjalne zamówienie w komórce McLaren Special Operations. Tym razem mowa o ekstremalnych, drogowych maszynach z rodziny Sports Series, które inspirowane były wyścigowym coupe 570S GT4. Nazwano je MSO X.
Fabryczne zespoły Toyoty nieprzerwanie od 2007 roku startują w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu i w tym roku nie będzie inaczej. Na tor po raz kolejny wyjedzie Lexus, luksusowa marka japońskiego koncernu. Tym razem do walki wystawione zostanie zupełnie nowe coupe LC 500, przed którym startowały takie modele, jak IS, IS-F, LFA, RC oraz RC F.
Prawie dokładnie 30 lat temu we Włoszech rozpoczął się nowy rozdział w historii marki Bugatti, który przyniósł światu super coupe EB 110, jeden z najmocniejszych, najszybszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów swoich czasów. Firma upadła w 1995 roku, a to, co z niej zostało dało początek kolejnym projektom.
Półtora roku temu po długiej przerwie do wyścigów samochodowych powrócił Jaguar. Marka znana z sukcesów prototypów i samochodów różnych klas GT zabrała się za... mistrzostwa świata elektrycznej Formuły E, której już od końca tego roku towarzyszyć ma markowy puchar oparty o model I-Pace. W tym roku wystartuje również rasowe, benzynowe GT.
Do końca ubiegłego roku AMG przygotowało w sumie sześć wariantów aktualnie panującej klasy E, rozkładających się na różne kombinacje wersji nadwoziowych i napędowych: od 401-konnego sedana E 43 po aż 612-konne kombi E 63 S. W tym roku ofertę poszerzają modele z jedną parą drzwi, które z oznaczeniem 53 lądują po środku szeregu liczbowego.
Dwa lata temu działającą nieprzerwanie od 1948 roku fabrykę Land Rovera w Solihull opuścił ostatni egzemplarz Defendera w klasycznym formacie. W tym roku brytyjska firma świętuje swoje siedemdziesiąte urodziny, z okazji których przygotowano coś specjalnego. To limitowany Defender Works V8, najmocniejszy model w historii marki.
Hyundai pokazał światu zupełnie nowego Velostera drugiej generacji, który zastępuje model oferowany przez koreańskiego producenta od dokładnie siedmiu lat. Nietypowy, noszący się awangardowo kompakt ze sportowym zacięciem to mieszanka coupe i hatchbacka, która po raz kolejny będzie zwracać na siebie uwagę asymetrycznym nadwoziem.
Mercedes-Benz klasy G, nieśmiertelna terenówka, która od dłuższego czasu bryluje również wśród luksusowych SUV'ów, doczekał się po prawie trzech dekadach zupełnie nowej, trzeciej generacji. Z zewnątrz prawie wszystko wygląda po staremu, ale w środku i pod spodem dobitnie widać, że maszyna wkroczyła dumnie w dwudziesty pierwszy wiek.
Ubiegłoroczny sezon World Endurance Championship zakończył pewną erę długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata. Na placu boju w najwyższej klasie LMP1 pozostała tylko Toyota, a kryzys na szczycie zmusił organizatorów do przygotowania nowych regulacji i kalendarza. Z odsieczą przybywają też zupełnie nowe LMP1, w tym brytyjska Ginetta.
Bentayga, pierwszy i jak na razie jedyny SUV, który wyszedł pod szyldem Bentley'a w chwili narodzin zdefiniował nowy segment luksusowych, mocarnych maszyn z najwyższej półki. Teraz maszyna rozpycha się jeszcze bardziej, mierząc tylko odrobinę niżej: pod jej maskę jako już trzeci wariant napędowy trafił widlasty silnik benzynowy o ośmiu cylindrach.