Na mapie przedsiębiorstw przygotowujących zupełnie nowe samochody o napędzie elektrycznym pojawiła się w tym miesiącu kolejna marka: chińskie Leapmotor. Młoda firma zaznaczyła swoją obecność premierą prototypu małego, przeznaczonego do produkcji coupe o oznaczeniu LP-S01, za którym mają przyjść kolejne modele i nowe technologie.
Sześćdziesiąty ósmy sezon Formuły 1 można oficjalnie uznać za zakończony. Ostatnią, dwudziestą rundą mistrzostw świata w tym roku był wyścig w Abu Dhabi, który po raz czwarty z rzędu zamyka kalendarz. Jednym z niewielu ważnych pytań, na które musiało odpowiedzieć wczorajsze grand prix była tegoroczna pozycja wicemistrza świata.
World Endurance Championship rozciągnie się w kolejnym sezonie na rok 2019 i obejmie dwa wyścigu na Spa-Francorchamps oraz dwa 24-godzinne wyścigi Le Mans. Wydłużony super sezon ma posłużyć wyklarowaniu się nowej formuły długodystansowych mistrzostw świata i uzdrowieniu grupy LMP1, która z końcem sezonu 2017 wykruszyła się do jednego producenta.
Kilka lat temu na salonie samochodowym w Dubaju stanęła makieta dość osobliwej maszyny, której twórcy bez zająknięcia mówili o ogromnym silniku w układzie V16, tysiącach koni mechanicznych i prędkościach właściwym samolotom, a nie samochodom. Myśleliście, że to był tylko sen? Błąd! Devel Sixteen, bo o nim mowa, wraca i chce być prawdziwy.
To nie trwało długo: odważne deklaracje Tesli odnośnie Roadstera, który ma wyjechać na drogi w 2020 roku odbijają się nadal głośnymi echami zachwytu lub zwątpienia, a na horyzoncie pojawia się pierwsza firma, która zapowiada elektryczne, sportowe auto o jeszcze większych możliwościach. Firmą tą jest... tajwańskie Xing Mobility.
W niedzielę na sześciogodzinnym wyścigu w Bahrajnie zakończyła się trwająca kilkanaście lat kariera wyścigowego Aston Martina V8 Vantage. Wczoraj wieczorem, zaledwie kilka godzin po premierze zupełnie nowego, drogowego Vantage, pokazano jego następcę, ścigacza w specyfikacji GTE na długodystansowe mistrzostwa świata.
Najmniejszy, najtańszy, najpopularniejszy i najstarszy model w ofercie Aston Martina doczekał się w końcu następcy. Mowa o coupe V8 Vantage, które weszło na rynek w 2005 roku, prawie dwanaście lat temu i od kilku lat walczyło niestrudzenie ze swoim wiekiem. Walka dobiegła właśnie końca: oto zupełnie nowy Vantage. Można już składać zamówienia.
Sześciogodzinnym wyścigiem w Bahrajnie w niedzielę zakończył się szósty sezon pucharu World Endurance Championship. I nie tylko. Weekend zakończył pewną erę długodystansowych mistrzostw świata: kolejny sezon będzie wyglądał zupełnie inaczej, niż poprzednie a na jego starcie zabraknie jednego z najważniejszych i najbardziej utytułowanych zespołów.
W lipcu tego roku zakład Scuderia Cameron Glickenhaus otrzymał w USA status producenta samochodów osobowych krótkich serii, który pozwala na budowę maksymalnie 325 maszyn rocznie. W nowy etap firmę wprowadzi znany już od kilku lat model 003 w trzech wersjach oraz zupełnie nowe coupe 004, które pokazano właśnie na pierwszych wizualizacjach.
Elon Musk zapowiedział kilka dni temu, że dzisiejsza prezentacja, na której zobaczyliśmy pierwszą, elektryczną ciężarówkę marki Tesla wprawi w osłupienie i wystrzeli nas w nowy wymiar. Czy to wszystko miałoby być sprawką maszyny użytkowej? Nie! Dziś rano zupełnie niespodziewanie pokazano również prototyp zupełnie nowego Roadstera.