Od listopada ubiegłego roku rekord prędkości maksymalnej wśród drogowych samochodów produkowanych seryjnie, pomijając jego "oficjalność", cokolwiek miałoby się za nią kryć, należy do Koenigsegga. I sięga prawie 447 kilometrów na godzinę! Chętnych na pobicie tego wyniku nie brakuje: Bugatti, Hennessey, Keating, Corbellati... Wróć! Cor-kto?
Pierwsza terenówka marki Range Rover miała jedną parę drzwi oraz dużą klapę z tyłu i przez dłuższy czas nie było potrzeby oferowania czegoś więcej. Dziś wszystkie produkowane modele marki - a rozróżniamy ich aż sześć - mają po dwie pary drzwi. Czas na powrót do korzeni. Oto kolekcjonerskie tony luksusu: Range Rover SV Coupe.
Hyundai bez słowa ostrzeżenia wydał na świat koncept o dźwięcznej nazwie Le Fil Rouge. Ten francuski termin oznacza powtarzający się motyw. Projekt nie stara się przewidzieć przyszłości i nadciągających przemian technologicznych. Le Fil Rouge zapowiada rewolucję stylistyczną wśród produkowanych seryjnie samochodów koreańskiej marki.
Dawn od Rolls-Royce'a, najbardziej luksusowy kabriolet na świecie, będzie miał w tym roku swoje trzecie urodziny. Przez ten czas okazało się, że nie wszyscy klienci zainteresowani są formatem, w jakim Dawn został przygotowany od samego początku. Dla tych, którzy chcą czegoś innego przygotowano dwuosobową wersję Aero Cowling.
Italdesign, które kilka lat temu opuścił założyciel i które od kilku lat działa pod skrzydłami Volkswagena, kontynuuje przedsięwzięcie pod tytułem Italdesign Automobili Speciali. W ubiegłym roku w jego ramach przygotowano kolekcjonerskie, limitowane do kilku sztuk coupe Zerouno. Teraz dołącza do niego roadster Zerouno Duerta.
Próby i przymiarki do wskrzeszenia marki Lagonda, która przeżywała swoją świetność przed pierwszą i drugą wojną światową, trwają z różnym skutkiem od początku lat dziewięćdziesiątych. Kilka lat temu marka wróciła z limuzyną adresowaną na Bliski Wschód, a teraz jej przyszłość zwiastuje koncept luksusowego krążownika z najwyższej półki, Vision.
Duńskie Zenvo Automotive, które od kilku lat nieustannie udoskonala i modernizuje swój jedyny model brutalnego super coupe o mocy grubo ponad tysiąca koni mechanicznych, pokazało światu kolejną ewolucję hodowanej przez siebie bestii. Maszyna o oznaczeniu TSR-S ma miażdżyć osiągami i przyciągać oryginalnymi rozwiązaniami technicznymi.
Studio stylistyczne Icona, które do tej pory dało poznać się głównie jako producent egzotyków o ponadprzeciętnej mocy, zagłębia się tym razem w samochody autonomiczne. Bez półśrodków: najnowszy koncept studia, wielka maszyna o nazwie Nucleus, to wizja kapsuły przyszłości, którą można śmiało nazywać ruchomym pokojem na kołach.
Niecałe dziesięć lat temu o Mare Rimacu, który przerobił stary driftowóz BMW na pojazd elektryczny, słyszeli tylko wtajemniczeni. Dziś chorwacki konstruktor buduje własne samochody, pracuje dla Koenigsegga czy Aston Martina i doradza innym firmom. Jego najnowsze dzieło to model C_Two, który na rozwinięcie 100 km/h potrzebuje tylko... dwóch sekund!
Giorgetto Giugiaro, założyciel studia ItalDesign, kilka lat temu wycofał się razem z synem Fabrizio z własnego przedsiębiorstwa, które zostało przejęte przez Volkswagena. Nie oznacza to, że talenty Włochów zaczęły się marnować. Duet Giugiaro nieustannie pracuje dla innych marek i tworzy nowe wizje pod swoim nowym szyldem, GFG Style.