Dotychczas na najmocniejsze i największe samochody w koncernie Jaguar Land Rover zarezerwowana była marka Range Rover, pod którą od dekad skrywają się potężne, luksusowe terenówki i SUV'y. Ale to już przeszłość: parametrami godnymi supersamochodów sprzed kilkunastu lat będzie mógł pochwalić się teraz również Land Rover w modelu Discovery SVX.
Niemiecka marka Borgward, która po kilku dekadach została wskrzeszona kilka lat temu przy pomocy SUV'a na rynek chiński, sięgnęła do swojej bogatej historii samochodów sportowych. A dokładniej: do coupe Isabella z lat pięćdziesiątych. Jak mógłby wyglądać jego dzisiejszy spadkobierca? Na to pytanie odpowiada koncept o tym samym imieniu.
Tuż przed końcem ubiegłego roku Seat ujawnił zupełnie nowego Leona Cuprę, pod którego maską zamknięto okrągłe trzysta koni mechanicznych. Hot hatch w stonowanym, prawie niczego nie zdradzającym opakowaniu doczekał się właśnie wersji, po której od razu wiadomo czego się spodziewać. Mowa o jeszcze mocniejszym, limitowanym Leonie Cupra R.
W tym roku fabryczny puchar Lamborghini Super Trofeo Europe wszedł w swój już dziewiąty sezon. Równolegle rozgrywane są mistrzostwa Azji, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Północnej, a w połowie listopada wszystko zostanie podsumowane światowymi finałami na Monzie. W przyszłym roku nowy rozdział otworzy zmodernizowany Huracan Super Trofeo Evo.
Pierwszym, drogowym Audi spod znaku RennSport było słynne kombi RS2 Avant z połowy lat dziewięćdziesiątych o imponującej na tamte czasy mocy 315 koni mechanicznych, które opracowano i produkowano przy ścisłej współpracy z Porsche. Dziś jego śladami podąża nowe RS4 Avant - według wielu miłośników marki jedyne RS we właściwym formacie.
Od czasu zatrudnienia sprawdzonych talentów z zewnątrz, w tym inżyniera odpowiedzialnego swego czasu za modele M ze stajni BMW, samochody drogowe marki Kia ruszyły w kierunku wyższych segmentów. Czyli rejonów dotychczas koreańskiej firmie nieznanych. Najlepszym tego przykładem jest sportowa limuzyna Stinger. Kolejne zmiany zwiastuje koncept Proceed.
Jak będą wyglądać i zachowywać się samochody za kilkadziesiąt lat? Tego nikt nie może przewidzieć, co oczywiście nie przeszkadza wielu producentom w snuciu własnych wizji na lata od 2030 w górę. Renault na przykład wyobraża sobie, że luksusowe limuzyny będą mogły w przyszłości zamieszkać razem z nami w domu. Dosłownie. Taki właśnie jest koncept Symbioz.
Samochody elektryczne, zawłaszczające sobie coraz więcej miejsca na drogach publicznych, stwarzają szereg nowych możliwości, wyzwań i problemów, a czasem wszystko na raz. W tym szerokim obszarze niewiadomych natrafimy między innymi na temat tuningu układu napędowego. Co można tu wyczarować? Na przykładzie Smarta pokazuje Brabus.
Jaguar co chwilę przypomina nam, że w przyszłym roku do produkcji wejdzie jego pierwszy z wielu modeli o napędzie elektrycznym, a zainteresowanie nowym segmentem marka podkreśla również swoim pełnym udziałem w mistrzostwach świata Formuły E. Już wkrótce jako jedyna będzie miała również... własną, elektryczną serię wyścigową!
Swift Sport, hot hatch od japońskiego Suzuki, wchodzi w nowy etap swojego życia. Na wystawie we Frankfurcie zadebiutowała w tym miesiącu trzecia generacja cieszącego się niesłabnącą popularnością modelu. Generacja niższa i szersza od poprzednika, jeszcze lżejsza i ze znacznie lepszym stosunkiem momentu obrotowego do masy własnej.