Pierwszym, drogowym Audi spod znaku RennSport było słynne kombi RS2 Avant z połowy lat dziewięćdziesiątych o imponującej na tamte czasy mocy 315 koni mechanicznych, które opracowano i produkowano przy ścisłej współpracy z Porsche. Dziś jego śladami podąża nowe RS4 Avant - według wielu miłośników marki jedyne RS we właściwym formacie.
Od czasu zatrudnienia sprawdzonych talentów z zewnątrz, w tym inżyniera odpowiedzialnego swego czasu za modele M ze stajni BMW, samochody drogowe marki Kia ruszyły w kierunku wyższych segmentów. Czyli rejonów dotychczas koreańskiej firmie nieznanych. Najlepszym tego przykładem jest sportowa limuzyna Stinger. Kolejne zmiany zwiastuje koncept Proceed.
Jak będą wyglądać i zachowywać się samochody za kilkadziesiąt lat? Tego nikt nie może przewidzieć, co oczywiście nie przeszkadza wielu producentom w snuciu własnych wizji na lata od 2030 w górę. Renault na przykład wyobraża sobie, że luksusowe limuzyny będą mogły w przyszłości zamieszkać razem z nami w domu. Dosłownie. Taki właśnie jest koncept Symbioz.
Samochody elektryczne, zawłaszczające sobie coraz więcej miejsca na drogach publicznych, stwarzają szereg nowych możliwości, wyzwań i problemów, a czasem wszystko na raz. W tym szerokim obszarze niewiadomych natrafimy między innymi na temat tuningu układu napędowego. Co można tu wyczarować? Na przykładzie Smarta pokazuje Brabus.
Jaguar co chwilę przypomina nam, że w przyszłym roku do produkcji wejdzie jego pierwszy z wielu modeli o napędzie elektrycznym, a zainteresowanie nowym segmentem marka podkreśla również swoim pełnym udziałem w mistrzostwach świata Formuły E. Już wkrótce jako jedyna będzie miała również... własną, elektryczną serię wyścigową!
Swift Sport, hot hatch od japońskiego Suzuki, wchodzi w nowy etap swojego życia. Na wystawie we Frankfurcie zadebiutowała w tym miesiącu trzecia generacja cieszącego się niesłabnącą popularnością modelu. Generacja niższa i szersza od poprzednika, jeszcze lżejsza i ze znacznie lepszym stosunkiem momentu obrotowego do masy własnej.
Mercedes-Benz kontynuuje układanie fundamentów pod nową markę EQ, która będzie identyfikować przyszłe modele o napędzie elektrycznym i hybrydowym. EQ obecne jest już w Formule 1, dopiero co pokazało się w prototypie kosmicznego AMG Project One i mnoży się w konceptach zwiastujących auta produkowane masowo. Najnowszym z nich jest kompakt o oznaczeniu EQA.
Wiosną ubiegłego roku szefostwo w oddziale Audi Quattro przejął były szef Lamborghini, a jesienią jego nazwę zmieniono na Audi Sport. Dziś wiemy już dlaczego "quattro", oznaczające u Audi stały napęd na obie osie, straciło rację bytu. Wszystko wyjaśniła premiera nowego coupe z rodziny R8, modelu o oznaczeniu V10 RWS - Rear Wheel Series.
Portfele miłośników simracingu i bardziej luźnego ścigania nie będą miały tej jesieni lekko: za nami premiera nowego dodatku do Assetto Corsy, poświęconego 70-leciu Ferrari i oficjalnego F1 2017, a tuż za rogiem czają się Project CARS 2, Forza Motorsport 7, WRC 7 oraz Gran Turismo Sport, w którym ponownie zagoszczą unikatowe projekty wielkich marek.
Porsche idzie przez swój ostatni sezon w długodystansowych mistrzostwach świata World Endurance Championship w grupie LMP1 niczym burza. Niemiecka marka wygrała w Le Mans, na Nürburgringu i na początku tego miesiąca w Meksyku. W miniony weekend przybyła podbić pętlę Circuit of the Americas w Teksasie, na której triumfowała w 2015 i 2016 roku.