Wyścigowy KTM X-Bow w specyfikacji GT4 ma już prawie trzy lata. Torowa maszyna, którą we współpracy z KTM Sportcar przygotowało niemieckie Reiter Engineering wjedzie w swój czwarty sezon po gruntownej modernizacji. Tym razem najważniejszym celem nie była poprawa osiągów ale zmniejszenie kosztów związanych z użytkowaniem samochodu.
Ponad półtora roku temu brytyjskie RML Group, zakład specjalizujący się w samochodach sportowych, rajdowych i wyścigowych wszelkiego typu, zapowiedziało, że pod napływem mnożących się zapytań podejmie się konwersji ekstremalnego, torowego Vulcana ze stajni Astron Martina na auto dopuszczone do zwykłego ruchu drogowego. Pierwsza sztuka już jeździ!
W przyszłym roku swoje dziesiąte urodziny świętować będzie Camal Studio, włoska firma stylistyczna, dedykowana wszystkiemu od przedmiotów codziennego użytku po samochody. Od chwili założenia studio nie przestaje dążyć do wprowadzenia na drogi i pod dachy kolekcjonerów samochodów własnego pomysłu. Najnowszy z nich to sportowy model SerpaS.
Po kilku latach od zakończenia produkcji na rynek wraca Saleen S7, jeden z nielicznych egzotyków z silnikiem umieszczonych centralnie, które powstały na amerykańskiej ziemi. Mowa o limitowanym, pożegnalnym modelu w specyfikacji Le Mans, którego pojawienie się zapowiedziano kilkanaście miesięcy temu. Dziś samochód stał się rzeczywistością.
Po trzech latach pracochłonnej renowacji Porsche Museum zaprezentuje zwiedzającym jeden ze swoich najnowszych nabytków i jednocześnie najstarszy egzemplarz 911 w swoich zbiorach. Mowa o zabytkowym coupe, które pochodzi z końca 1964 roku i pierwszej partii seryjnych 911. Tylko w tej serii model nosił na bardzo krótko oznaczenie 901.
Funkcjonujące od kilku lat Ares Design szykuje się do rozszerzenia swojej działalności o projekty dużo bardziej indywidualne i prestiżowe, niż do tej pory. Firma, która zaczynała od tuningu egzotyków z Włoch oraz luksusowych wozów z Niemiec i Wielkiej Brytanii, zapowiada coupe utrzymane w stylu klasycznego De Tomaso Pantera.
W nocy z soboty na niedzielę w nowoczesnym McLaren Technology Centre w Woking odbyła się uroczysta premiera najnowszego modelu brytyjskiej marki, który jako drugi po hybrydowym P1 wpisuje się w gamę Ultimate Series. Tym razem nie mamy do czynienia z hybrydą, a maszyna nosi nazwisko jednego z najbardziej utytułowanych kierowców Formuły 1. Senna.
Volkswagen pokazał swoją najnowszą rajdówkę, która adresowana będzie do prywatnych kierowców i zespołów. Mowa o modelu bazującym na najnowszej, szóstej generacji Polo: GTI w specyfikacji R5. Maszyna, którą pokazano w tym tygodniu na Majorce, pozwoli między innymi na starty w rajdowych mistrzostwach świata w klasyfikacji WRC2.
Amerykańskie Aria Group, które na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat współpracowało przy przygotowaniu konceptów i modeli produkowanych seryjnie marek z całego świata, szykuje sportową maszynę własnego pomysłu. Będzie nią coupe FXE, którego prototyp pokazano przy okazji tegorocznej wystawy Los Angeles Auto Show.
W ubiegłym roku Spyker pokazał światu prototyp swojego nowego coupe C8 Preliator, a w tym roku dołączył do niego roadster, razem z którym ogłoszono nawiązanie współpracy z Koenigseggiem, mającym dostarczać jednostki napędowe. Przyszłość marki maluje się coraz lepiej, ale do zamknięcia został jeszcze stary rozdział. Robi to limitowany C8 Aileron LM85.