W limuzynie A8 najnowszej generacji znajdziemy technologie jazdy zautomatyzowanej trzeciego poziomu, dzięki którym kierowca Audi w określonych sytuacjach nie musi w ogóle skupiać się na prowadzeniu. Przed nami jeszcze dwa poziomy: czwarty i piąty, w którym... kierowcy nie ma w ogóle. Ten ostatni przypadek ucieleśnia koncept Aicon.
Formuła 1 pożegnała się już z Europą i w ramach siedmiu ostatnich eliminacji w tym roku przemierzać będzie już tylko kraje Azji oraz obu Ameryk. Ostatnią fazę mistrzostw świata w minioną niedzielę otworzył wyścig w Singapurze na pętli poprowadzonej przez miejskie ulice zatoki Marina Bay, który organizowany jest pod osłoną nocy dopiero od 2008 roku.
Giulia i Stelvio w ponad 500-konnych wydaniach Quadrifoglio zmieniły już całkowicie wizerunek Alfy Romeo i rozbudziły apetyty na znacznie więcej. Oficjalne plany marki sprzed kilku lat zakładały, że jeszcze w ten dekadzie pojawi się coś specjalnego. Na razie jeszcze na nic konkretnego się nie zapowiada, ale pomarzyć zawsze można...
W maju tego roku z okazji czterdziestolecia obecności Renault Sport w mistrzostwach świata Formuły 1 po ulicach Monako demonstracyjnie przejechał się prototyp przyszłego Megane RS. Po kilku miesiącach od tego wydarzenia przyszłość dogoniła teraźniejszość: Francuzi pokazali w tym tygodniu swojego najnowszego hot hatcha w finalnej formie.
BMW jest dzisiaj jednym z europejskich liderów w grupie samochodów elektrycznych oraz hybrydowych, a jeśli ograniczymy poszukiwania do marek określanych mianem premium to może się okazać, że w niektórych segmentach bawarska firma nie ma w ogóle konkurencji. Mowa przede wszystkim o modelach spod znaku i, do których mają dołączyć wkrótce kolejne.
Evora GT430 ze stajni Lotusa ma dopiero niecałe trzy miesiące, a już doczekała się alternatywnej wersji o wygładzonym wyglądzie, zmniejszonej masie własnej i podniesionej prędkości maksymalnej. Chętni na auto w nowym formacie mogą liczyć na posiadanie najmocniejszego i najszybszego, seryjnie produkowanego auta brytyjskiej marki.
Uspokajamy wszystkich rozczarowanym faktem, że pod koniec sierpnia Porsche ujawniło trzecią generację Cayenne bez wersji Turbo. Chwilowa przerwa w dostawie mocy była... tylko chwilowa: na wystawie samochodowej we Frankfurcie zadebiutowało właśnie zupełnie nowe Cayenne Turbo z jeszcze większą, niż poprzednio zawartością pierwiastka 911.
W przyszłym roku zobaczymy zupełnie nowe, produkcyjne BMW serii 8, którego pojawienie się zwiastował w maju efektowny koncept. Bawarska firma pokazała jednocześnie zamaskowany prototyp mocarnego M8 i zapowiedziała, że szykuje wersję wyścigową najwyższego szczebla. Torowe M8 jest już prawie gotowe, a jego pierwszy start zaplanowano na styczeń.
W maju tego roku na wystawie samochodowej w Szanghaju mogliśmy zobaczyć koncept E-Tron Sportback pod szyldem Audi, zapowiedź dużego, seryjnego SUV'a o napędzie elektrycznym, który miałby wejść na rynek przed końcem tej dekady. W tym miesiącu we Frankfurcie projekt ten przekuto na bliźniaczy koncept, któremu nadano imię Elaine.
911 GT3 od początków swojego istnienia, czyli końca lat dziewięćdziesiątych, nosi się z rozbudowanym skrzydłem z tyłu i wyrzeka wyposażenia, które ściągałoby je w stronę GT zamiast samochodów sportowych. Okazuje się, że nie wszyscy klienci Porsche dzielą taką wizję świata i pragnęliby osiągi GT3 w mniej surowym i krzykliwym pakiecie.