Renault Sport świętuje w tym roku czterdziestolecie swojej obecności w Formule 1, a o wiele bliższą zwykłym użytkownikom dróg specjalnością oddziału są cieszące się wielkim uznaniem hot hatche. Między nimi od zawsze było wystarczająco miejsca na inne interesujące, przedsięwzięcia: od torowego auta klasy GT3 po słynnego Spidera.
Od lat gama 911 uporządkowana jest od Carrery, poprzez sportowe GT3 po mocarne Turbo, ale co jakiś czas pojawia się coś, co wykracza poza te ramy. Siedem lat temu zamieszanie wprowadziło ekstremalne coupe GT2 RS, najmocniejszy model drogowy w historii marki. W ten weekend w Goodwood zadebiutowało nowe GT2 RS. Po raz kolejny Porsche przeszło samo siebie!
Czujesz, że Twój Vulcan potrzebuje jeszcze więcej docisku aerodynamicznego i większego uskrzydlenia? Uważasz, że ponad 800-konny silnik potrzebuje jeszcze silniejszych bodźców do katapultowania auta z każdego zakrętu? A może kręcisz nosem nad wykresami różnych wielkości fizycznych? Aston Martin ma już na wszystko rozwiązanie - pakiet AMR Pro!
Peugeot po sukcesach w Rajdzie Dakar i imprezach o podobnym charakterze kontynuuje prace nad swoją terenówką, która musi pokonać każdą przeszkodę i wytrzymać całe dnie pracy na najwyższych obrotach w najtrudniejszych warunkach. Do kolejnych rajdów wystawiony zostanie nowy model, druga ewolucja 3008 DKR, którą oznaczono Maxi.
Po blisko czterech latach od nawiązania współpracy z Daimlerem i wykupienia przez niemiecki koncern kilku procent udziałów w Aston Martinie doczekaliśmy się pierwszego grand tourera z Gaydon z silnikiem od AMG. Zaszczytu tego dostąpił pokazany prawie półtora roku temu DB11, najnowocześniejszy i najnowszy model w stajni brytyjskiej marki.
Po miesiącu od pierwszych zapowiedzi i publikacji zdjęć zamaskowanego prototypu Jaguar ujawnia w całej okazałości model XE SV Project 8. Podrasowana pod każdym względem maszyna jest najmocniejszym, seryjnym autem w historii marki. W akcji będzie można zobaczyć ją już w najbliższy weekend podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Najbardziej luksusowe, amerykańskie marki słynęły przed drugą wojną światową z modeli zasilanych widlastymi jednostkami o szesnastu cylindrach. Od tamtego czasu podobna sytuacja nie miała miejsca, pomijając egzotyki budowane na specjalne zamówienia czy koncepty, które nie miały szans na produkcję. Godsil Industries zamierza zmienić ten stan rzeczy.
W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii rozegrano wyścigu Formuły 1 w Azerbejdżanie. Na jego miejsce wybrano specjalnie przygotowany z tej okazji, uliczny tor w liczącym ponad trzy miliony mieszkańców Baku. Eliminację nazwano wtedy GP Europy. W minionym tygodniu Formuła 1 wróciła do Baku, tym razem na pierwsze w historii Grand Prix Azerbejdżanu.
W minioną niedzielę Porsche po raz dziewiętnasty zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Była to jednocześnie trzecia wygrana z rzędu, za którą swoi prototyp 919 Hybrid, pierwszy, torowy samochód niemieckiej marki na Le Mans w tym stuleciu. Wagę wygranej podkreśla fakt, że zwycięska załoga była w pewnym momencie na... 56 miejscu.
Do dorobku francuskiego Onroak Automotive dołączy wkrótce kolejny prototyp niższego stopnia marki Ligier. Firma znana aktualnie z produkcji torowych maszyn klas LMP2, DPi, LMP3 czy CN przygotowuje następne auto, które znajdzie się w tej grupie. Będzie nim coupe JS P4, którego powstanie ogłoszono przy okazji tegorocznego 24h Le Mans.