Golf GTI przez ponad czterdzieści lat doczekał się tylu generacji i tylu wariacji, że praktycznie każdego miesiąca znajdzie się okazja do świętowania jakiejś rocznicy lub wymówka do nawiązania do pierwszego GTI, który zdefiniował segment hot hatchy. Właśnie w takiej, sprzyjającej kreatywności atmosferze powstał koncept Up! GTI, zapowiedź seryjnego Volkswagena.
W końcówce ubiegłego roku na salonie samochodowym w Bolonii pojawiła się nowa, włoska marka z zapowiedzią super sportowego wozu o nietypowym wyglądzie z napędem elektrycznym lub spalinowym - Frangivento. W tym roku firma pokazała swój kolejny koncept, który zaskakuje jeszcze bardziej, niż jego poprzednik. Nadano mu imię Charlotte.
Włoska ziemia od dziesięcioleci sprzyja narodzinom wszelkiego typu egzotyków, które marzą się miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Część marek w tym gronie już dawno temu ugruntowało swoją pozycję, inne dopiero próbują zaistnieć. Do tych drugich należy niejakie Calafiore Automobili, które zdążyło pokazać niedawno swój pierwszy prototyp.
BMW kończy prace nad zupełnie nowym M5, bezpośrednim następcą czterodrzwiowej, 560-konnej torpedy, która w limitowanej wersji z okazji 30-lecia narodzin swojego pierwszego przodka przybrała moc okrągłych 600 koni mechanicznych. Już teraz wiadomo, że kolejne M5 będzie wyposażone po raz pierwszy w napęd na wszystkie cztery koła.
Formuła 1 na piątą z dwudziestu tegorocznych rund zawitała w minionym tygodniu w Hiszpanii. Pętla Circuit de Barcelona-Catalunya gości tu mistrzostwa świata nieprzerwanie od 1991 roku (wcześniej wykorzystywano pętle Jerez oraz Montjuic). W ostatnich dziesięciu wyścigach wygrywał tu... inny kierowca za każdym razem! Czy w tym roku Barcelona również zaskoczyła?
Wszystko wskazuje na to, że bicie rekordów okrążeń Nordschleife wkroczyło w zupełnie nowy wymiar. I nie chodzi wcale o to, że samochody drogowe potrafią już schodzić na prawie 21-kilometrowej pętli w przedział poniżej siedmiu minut. Mowa o samochodach elektrycznych, które wyrastają niczym grzyby po deszczu, ze szczególnym wskazaniem na supercoupe marki NIO.
BMW przeprowadziło operację odmładzającą na coupe i kabrioletach serii 2, które obecne są na rynku od ponad trzech lat. Modele produkowane w Lipsku znalazły do dnia dzisiejszego ponad 140 tysięcy nabywców na całym świecie, przede wszystkim w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Zmiany objęły również najmocniejszy wariant w katalogu, coupe M2.
W zakładzie w Zuffenhausen nastała dziś wiekopomna chwila: fabrykę samochodów marki Porsche opuścił pierwszy egzemplarz modelu 911 z siedmiocyfrowym numerem porządkowym! Wyprodukowanie miliona egzemplarzy jednej z największych ikon motoryzacji i niekwestionowanego lidera segmentu pojazdów sportowych zajęło niemieckiej firmie blisko 54 lata.
SUVy z reguły nie należą do demonów prędkości, ale w ciągu kilkunastu ostatnich lat wiele się pod tym względem zmieniło, wliczając maszyny Porsche w wersjach Turbo, BMW sponsorowane przez literę M czy Mercedesy w wydaniu AMG. Zupełnie inne, ekstremalne poglądy na moc i prędkość prezentuje Toyota Land Cruiser, Land Speed Cruiser.
Do wejścia na rynek niewielkich, spartańskich wozów sportowych szykuje się kolejna marka, której lata działalności można policzyć na palcach jednej ręki. Mowa o duńskim Agile Automotive, które oficjalnie zawiązano w ubiegłym roku. Dziś firma może pochwalić się pierwszym prototypem spydera SCX oraz planami na drugi model.