Od kilkunastu lat samochody hybrydowe i elektryczne nieprzerwanie zmieniają oblicze motoryzacji na drogach publicznych i torach wyścigowych. Modele z alternatywnymi źródłami zasilania do swoich ofert dołączą coraz więcej dużych marek, a postęp technologiczny umożliwia wybicie się zupełnie nowym producentom. Na przykład firmie Kreisel Electric.
Arrinera Automotive, która od blisko dekady pracuje nad własnym, sportowym autem z silnikiem umieszczonym centralnie, przyprowadziła na tegoroczne Poznań Motor Show dwie maszyny. Pierwsza z nich to dobrze znana wyścigowa Hussarya GT3. Druga to premierowy prototyp modelu Hussarya 33 w wersji drogowej, po raz pierwszy z wykończoną kabiną.
David Brown Automotive, traktujące swoje budowane ręcznie samochody jak ruchome dzieła sztuki, które łączą styl z nowoczesnymi technologiami i dopracowanymi rozwiązaniami, powiększa swoją ofertę o drugi model. Do dużego grand tourera przygotowywanego na bazie Jaguara dołączy w tym roku coś z zupełnie innej beczki: zremasterowane, klasyczne Mini!
Osiemnaście lat temu Mercedes-Benz z modelem ML 55 AMG otworzył zupełnie nowy segment mocarnych SUV'ów, którym mocy przybywa z każdą generacją. Dzisiaj klasy ML już nie ma, zastąpiła są klasa GLC w dwóch wersjach nadwoziowych, a modele oddziału AMG występują pod osobną marką, Mercedes-AMG. Najnowsze z nich to GLC w specyfikacji oznaczonej liczbą 63.
Po trzech latach nieustannej ewolucji, dwóch wygranych w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i kilku tytułach mistrzowskich serii World Endurance Championship prototypowy, hybrydowy ścigacz Porsche przechodzi największą rewolucję w swojej karierze. W maszynie o oznaczeniu 919 zmieniono w ostatnich miesiącach tyle, że można mówić praktycznie o nowym samochodzie.
Na torze Mozna obok najbliższej konkurencji i maszyn niższych klas zadebiutował najnowszy ścigacz marki Toyota, prototyp TS050 Hybrid klasy LMP1 w specyfikacji na nowy sezon World Endurance Championship. Japońska marka obecna jest w mistrzostwach świata od ich samego początku w obecnym formacie, sezonu 2012, od którego Toyota wygrała w sumie jedenaście wyścigów.
Prawie sześćdziesiąt lat temu był sensację na skalę światową, która na zawsze zmieniła wizerunek swojego producenta... i jego kondycję finansową, pozostając w produkcji przez blisko ćwierć wieku. Najlepiej zachowane sztuki są warte dzisiaj miliony. A najlepsze nich oferuje od tego roku sam Jaguar. Mowa oczywiście o słynnym E-Type.
Dzisiejszym, porannym - czasu polskiego - wyścigiem w Melbourne w Australii rozpoczął się siedemdziesiąty pierwszy sezon Formuły 1, której zaplecze po wielkich zmianach ostatnich miesięcy wygląda zupełni inaczej, niż poprzednio. Na osiem miesięcy ścigania złoży się w sumie dwadzieścia eliminacji na torach wyścigowych całego świata.
Samochody Lotusa nie przestają tracić na wadze i zyskiwać na prędkości. Praktycznie każdego miesiąca tracą po kilkanaście, kilkadziesiąt kilogramów na wadze i urywają po ułamku sekundy z okrążenia fabrycznego toru testowego. W tym miesiącu taka historia po raz kolejny przytrafiła się modelowi Elise, który przybrał nową formę - Sprint.
Scuderia Cameron Glickenhaus po dwóch latach od premiery modelu 003 i kilkunastu miesiącach ścigania dwoma egzemplarzami torowego 003C pokazało pierwszy egzemplarz do poruszania się po drogach publicznych w finalnej specyfikacji. Twórcy auta zapowiadają, że rozniesie pętlę Nordschleife w czasie... zaledwie sześciu i pół minut!