Formuła 1 na piątą z dwudziestu tegorocznych rund zawitała w minionym tygodniu w Hiszpanii. Pętla Circuit de Barcelona-Catalunya gości tu mistrzostwa świata nieprzerwanie od 1991 roku (wcześniej wykorzystywano pętle Jerez oraz Montjuic). W ostatnich dziesięciu wyścigach wygrywał tu... inny kierowca za każdym razem! Czy w tym roku Barcelona również zaskoczyła?
Wszystko wskazuje na to, że bicie rekordów okrążeń Nordschleife wkroczyło w zupełnie nowy wymiar. I nie chodzi wcale o to, że samochody drogowe potrafią już schodzić na prawie 21-kilometrowej pętli w przedział poniżej siedmiu minut. Mowa o samochodach elektrycznych, które wyrastają niczym grzyby po deszczu, ze szczególnym wskazaniem na supercoupe marki NIO.
BMW przeprowadziło operację odmładzającą na coupe i kabrioletach serii 2, które obecne są na rynku od ponad trzech lat. Modele produkowane w Lipsku znalazły do dnia dzisiejszego ponad 140 tysięcy nabywców na całym świecie, przede wszystkim w USA, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Zmiany objęły również najmocniejszy wariant w katalogu, coupe M2.
W zakładzie w Zuffenhausen nastała dziś wiekopomna chwila: fabrykę samochodów marki Porsche opuścił pierwszy egzemplarz modelu 911 z siedmiocyfrowym numerem porządkowym! Wyprodukowanie miliona egzemplarzy jednej z największych ikon motoryzacji i niekwestionowanego lidera segmentu pojazdów sportowych zajęło niemieckiej firmie blisko 54 lata.
SUVy z reguły nie należą do demonów prędkości, ale w ciągu kilkunastu ostatnich lat wiele się pod tym względem zmieniło, wliczając maszyny Porsche w wersjach Turbo, BMW sponsorowane przez literę M czy Mercedesy w wydaniu AMG. Zupełnie inne, ekstremalne poglądy na moc i prędkość prezentuje Toyota Land Cruiser, Land Speed Cruiser.
Do wejścia na rynek niewielkich, spartańskich wozów sportowych szykuje się kolejna marka, której lata działalności można policzyć na palcach jednej ręki. Mowa o duńskim Agile Automotive, które oficjalnie zawiązano w ubiegłym roku. Dziś firma może pochwalić się pierwszym prototypem spydera SCX oraz planami na drugi model.
Próba generalna przed tegorocznym, 24-godzinnym wyścigiem Le Mans za nami! Za taką można śmiało uznać sobotni, 6-godzinny wyścig na pętli Spa-Francorchamps, który był drugą z dziewięciu rund szóstego sezonu pucharu World Endurance Championship. To tu ekipy Toyoty oraz Porsche mogły ostatni raz sprawdzić swoje prototypy przed najważniejszym starciem roku.
Jedną z marek, która święciła największe sukcesy w wyścigach długodystansowych za czasów słynnej grupy C był Jaguar. Jego prototypy wygrały w tym okresie dwa razy w Le Mans, a fabryczny zespół sięgnął po trzy mistrzowskie tytuły w pucharze World Sportscar Championship. A jak dzisiaj mogłyby wyglądać brytyjskie auta podobnej klasy?
Coraz więcej wielkich marek stwierdza, że samochody elektryczne są przyszłością, której nie da się uniknąć. Jednocześnie wiele mniejszych śpi spokojnie i jest pewnych, że na silniki spalinowe w określonych segmentach nigdy nie zabraknie chętnych. Są też tacy, których spalanie benzyny w ogóle nie interesuje i startują z firmą od razu od aut elektrycznych.
W miniony weekend Formuła 1 po raz czwarty w swojej historii odwiedziła Rosję. Rosyjski tor specjalnie z myślą o mistrzostwach świata przygotowano kilka lat temu w Soczi na terenie kompleksu wzniesionego na zimowe igrzyska olimpijskie, które miały miejsce w 2014 roku. Trzy poprzednie edycje wygrali kierowcy Mercedesa. W tym roku wyścig zapowiadał się inaczej.