Zenvo Automotive, które możecie kojarzyć z płonącej bestii z programu "Top Gear" (wczoraj ruszyła 24 seria), będzie świętować w tym roku dziesiątą rocznicę swojej działalności. Duński zakład, znany z produkcji jednego z najmocniejszych, drogowych samochodów współczesnego świata przypieczętuje ten fakt specjalną wersją coupe TS1.
W ostatnich miesiącach nie brakowało niezwykle gorących plotek na temat domniemanych prac Apple nad własnym samochodem, a nawet przejęcia przez amerykańskiego giganta firmy McLaren Technology Group, angielskiej kolebki najnowocześniejszych technologii wszelkiego typu. Póki co nie ma samochodu od Apple, a McLaren jest ciągle niezależny.
Prototypy pierwszego w historii Range Rovera ukrywano w końcówce lat sześćdziesiątych pod nazwą Velar. W roku 1970 model wszedł na rynek, a dziś, dzięki oddziałowi Land Rover Classic można zamówić... zupełnie nową sztukę tego angielskiego klasyka. Nie przepadła też nazwa Velar. Wykorzystano ją do zupełnie nowego, pokazanego w tym tygodniu SUV'a.
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie na stoisku Koenigsegga będzie można zobaczyć kilka najnowszych modeli marki o łącznej mocy ponad czterech tysięcy koni mechanicznych. Szwedzkie przedsiębiorstwo pokaże trzy maszyny: dwa pierwsze, seryjne egzemplarze hybrydowej Regery oraz premierową Agerę RS w unikatowej wersji Gryphon.
Porsche po czterech i pół latach od premiery konceptu Sport Turismo wprowadza na rynek seryjną Panamerę w nowej wersji nadwoziowej. Do limuzyny ze zwykłym i wydłużonym rozstawem osi w salonach sprzedaży niemieckiej marki dołączy wkrótce kombi o tej samej nazwie. W tym segmencie Porsche nie miało do tej pory żadnego przedstawiciela.
Mercedes-Benz ogłasza gotowość na nadejście wiosny i z prezentacją piątej i ostatniej wersji nadwoziowej klasy E wypatruje już niecierpliwie lata. W takich warunkach najbardziej pożądany ma być zupełnie nowy E-Class Cabriolet, który przy okazji premiery świętuje 25-lecie swojego przodka, otwartego modelu 300 CE-24 Cabriolet.
Stado małych, wściekłych Abarthów powiększy się w tym roku o kolejne edycje specjalne, które osiągami i wyglądem przynależeć będą do torów wyścigowych. Pierwszy do zajęcia miejsca na starcie wyrywa się 595 Pista, czwarty członek rodziny obejmującej modele od 145-konnego 595, poprzez 165-konnego 595 Turismo po 180-konnego 595 Competizione.
W przybierającej na sile walce samochodów spalinowych z elektrycznymi coraz więcej miejsca zajmują hybrydy, ale alternatywy nie sprowadzają się tylko do silników elektrycznych i baterii. Prężnie działają również firmy zainteresowane ogniwami paliwowymi, a wśród nich stale przypominające o sobie NanoFlowcell, które przygotowało w tym roku koncept 48Volt.
Technologie opracowane w ostatnich latach przez Forda na potrzeby modeli GT i Focus RS zaczynają rozprzestrzeniać się na samochody dostępne dla znacznie szerszego grona odbiorców. Z nowoczesnych wynalazków amerykańskiej marki skorzysta w tym roku najmniejszy z jej modeli o sportowym zacięciu: gotowa na demonstrację swoich nowych talentów Fiesta ST.
Peugeot, jak i wiele innych firm na całym świecie, przygotowuje się na nadejście samochodów w pełni autonomicznych, w których rola kierowcy będzie zredukowana do minimum. Podejście francuskiej marki do takiego właśnie tematu prezentuje koncept Instinct, w którym najważniejsze mają być wolność i przyjemność z jazdy.